Речник на дизайн термините *бета версия

Речник на дизайн термините *бета версия

Търси по буква

Търси по категория

Търси по ключова дума

Буква L

Link

Текстове или изображения в уеб страница, на които даден потребител може да кликне, за да получи достъп или да се свърже с друг документ. Връзките най-често се смятат за технология, която свързва две уеб страници или уеб сайтове. Те се виждат най-често в браузъра ви като подчертани думи, думи с различен цвят обикновенно син. Щом кликнете върху връзка, тя може да задейства различни събития: може да "прескочи" на друга страница или на друго място на същата уеб страница; тя може да се свърже с файл, който ще започне да се изтегля на компютъра ви; тя може да задейства стартирането на помощно приложение, което след това ще обработва кликвания файл, може да стартира вашата програма за електронна поща, за да можете да изпратите съобщение и т.н. Това, което се случва, когато кликнете върху връзка, се определя от типа MIME на файла и от начина, по който компютърната ви система е конфигурирана да работи с типа MIME. Например браузърите са конфигурирани да показват всички файлове, които имат HTML в разширението MIME. Абсолютната връзка указва пълен URL адрес (например http://www.netlingo.com/acronyms.php). С други думи, абсолютните връзки съдържат URL адреса и името на файла и могат да се намират от всяко място в мрежата, а не само от един уебсайт. За разлика от това, относителната връзка указва името на файла, към който трябва да бъде свързан само, тъй като е свързан с текущия уеб сайт (използвайки горния пример, относителната връзка на страница в netlingo.com би била просто acronyms.php). Връзките се наричат също хипервръзки/hyperlinks, хипертекст/hypertext и горещи връзки/hotlinks и са кодирани в HTML от автори на уеб страници или уеб програмисти.

Liquify Filter – Филтър За Втечняване

Филтър, който кара изображението да изглежда разтопено чрез натискане, дърпане, завъртане, отразяване, набръчкване или раздуване на пикселите в изображението. Използва се във Фотошоп.

List Boxes

Подобно на “checkboxes”, списъчните полета (list boxes) позволяват на потребителите да изберат „чекират“ един или няколко елемента наведнъж. Те са страхотни за спестяване на място на екрана, тъй като са компактни и могат да съдържат в себе си по-дълъг списък от опции за потребителя.

Loading Bar

“Лентите за зареждане” са елементи на интерфейса, предназначени да уведомяват потребителите колко време ще отнеме изпълнението на дадено действие, като „инструктират“ потребителя да изчака или да бъде търпелив.

Logo

Логото е графичен елемент или емблема, представящ по определен начин корпорация, сдружение, организация, продукт или дори отделна личност. Логата са или изцяло графични (символи или икони) или с придружаващ текст, интегриран като част от логото. Често в средствата за масова комуникация думата лого се използва като синоним на понятията търговска марка или бранд (марка).

Logomark

За разлика от Логотипа, Логомарк'а или още Брандмарк'а изобщо не съдържа името на фирмата,а вместо това абстрактно представя тази компания или продукт, само със символ или знак. В голямата си част Логата на повечето компании са комбинация от Логотип и Логомарк Пример за такива са Apple, Android, Google Chrome, Facebook и др. За повече примери, вижте линка по-долу.

Logotype

Логотип е, името на компания или продукт което е с уникален дизайн и визия предназначено да се използва и да представя конкретната компания. Повечето пъти когато става въпрос за Лого, всъщност се има предвид Логотипа на компанията. Например - Disney, Coca Kola, Kodak, Pail Smith, Fila, Bvlgari и тн. За повече примери вижте линка по-долу.

Lorem Ipsum (Placeholder Text)

Lorem ipsum е заместващ, запълващ текст, който съдържа всички букви от азбуката. Знаците са разпределени равномерно, така че вниманието на читателя да е насочено към оформлението на текста, вместо към неговото съдържание.

Lorum Ipsum

Lorem Ipsum е елементарен примерен текст, използван в печатарската и типографската индустрия. Lorem Ipsum е индустриален стандарт от около 1500 година, когато неизвестен печатар взема няколко печатарски букви и ги разбърква, за да напечата с тях книга с примерни шрифтове. Този начин не само е оцелял повече от 5 века, но е навлязъл и в публикуването на електронни издания като е запазен почти без промяна. Популяризиран е през 60те години на 20ти век със издаването на Letraset листи, съдържащи Lorem Ipsum пасажи, популярен е и в наши дни във софтуер за печатни издания като Aldus PageMaker, който включва различни версии на Lorem Ipsum.

Lottie

lottie, lottieFiles или "лоти" е нов вид векторна (svg) анимация за уеб среда. Това обикновено са леки готови файлове, които могат да бъдат къстъмизирани (оцветени) за целите на проекта / клиента. Пример: анимация на инфо иконка, която подскача
Добави термин

Речник на дизайн термините

Този речник на дизайн термините (glossary) e създаден от екипа на БДГ и от доброволците, за да улесни 1) професионалните дизайнери и 2) клиентите, които работят с дизайнери. Речникът не претендира за изчерпателност, но е базиран на механизъм с гласуване, който дава възможност всеки да добави по-добра дефиниция за дадена дума и тя да бъде изведена от потребителите като "основна" ако е по-ясно и акуратно написана. Т.е. - речникът е динамичен и цялата дизайн общност го администрира.
Отдели 3 минути и въведи твой дизайн термин!
За другите проекти на БДГ - виж тук.

Видео