Речник на дизайн термините *бета версия

Речник на дизайн термините *бета версия

Търси по буква

Търси по категория

Търси по ключова дума

Всички термини въведени от Стоян Гайдаров

Взаимодействие С Марката

Взаимодействието с марката се отнася до физическите или дигиталните връзки, които клиентите правят с марката и нейните хора. Подобно е на ангажираността и може да се случи по всяко време. Клиентите взаимодействат с марка, когато отворят опаковката или натиснат върху линк към блог в бюлетин, когато влязат в магазин или говорят със служител на контактния център.

Гланц За Снимка

Фото-гланц, гланцова хартия за фотографски печат, осигурява максимален гланцов вид и най-висока точност на разделителната способност на отпечатаните изображения. 

Гланцирана Хартия / Гланцирано Покритие

ланцовата хартия се отнася до всяка хартия с покритие, предназначена да представя ултрагладък до лъскав външен вид. Приложенията включват брошури, реклами, флаери, един лист, фотографски печат и други документи за презентация. Има огромно разнообразие от гланцова хартия, но по същество тя се разделя на две категории: фотогланц (огледален блясък) и мек блясък (блясък на страници в списание).  Въпреки че всички гланцови хартии са предназначени да подобрят интензитета на цвета и точността на разделителната способност на печата, някои типове се поддават добре на специфични приложения в зависимост от ефекта на представянето на всеки тип гланцово покритие, включително мек гланц, гланц и гланц на снимки. 

Драсканица

Doodle е нефокусирана рисунка, направена, докато вниманието на човек е заето. Doodle са прости рисунки, които могат да имат конкретно представянезначение или може да са просто абстрактни форми.

Идентичност На Марката

Насоките за марката са ясно дефинирани правила и стандарти, които съобщават как вашата марка трябва да бъде представена в света. Те помагат на бизнеса да гарантира последователност и да демонстрира какво представлява компанията и какво прави. Мислете за това като за „наръчник с правила“, който централизира цялостния облик и усещане на идентичността на вашата марка. Какво трябва да включват насоките за марката? 1. Информация за историята, мисията, ценностите и визията на вашата марка 2. Указания за използване на логото, включително цветова палитра, файлов формат(и), минимални и максимални размери, контексти, разстояние и разрешения за използване, например къде трябва и не трябва да се показва 3. Цветова палитра, включваща RGB и CMYK кодове 4. Шрифтове и размери на текста (както печатни, така и цифрови) 5. Тон на гласа и граматически правила 6. Дизайнерски елементи и видове изображения, икони и фотография, които да се използват 7. Дизайн на визитки и бланки

Идентичност На Марката

Идентичността на марката е нещо повече от лого или продукт. Това е общото впечатление, което оставяме в потребителите, и разпознаваемите атрибути на марката, които я правят различими от конкурентите. Казано по-просто, идентичността на марката е нейната личност. Тя се основава на всяко преживяване и взаимодействие. Идентичността е определящата емоционална връзка между вас и вашите потребители. И тази връзка е ключова, когато се вземат решения за покупка.

Илюстрация

Илюстрацията е визуално изображение, което е най-известно с тълкуването, изобразяването, обясняването и/или декорирането на думите в книги, вестници и онлайн медии. Надхвърляйки това обаче, илюстрациите са рисунките искащи да направят уебсайтовете и приложенията по-удобни за употреба (помислете за емоджи например)

Матирана Хартия

1. Матовата хартия е обикновена хартия, която е покрита с тънък слой мастиленоструйно покритие. Това покритие означава, че всяка капка мастило, която идва от мастиленоструйния принтер, се приема правилно, което осигурява изключително професионално покритие. 2.  Матовата хартия има полу-гланцово покритие, даващо висококачествено принтиране, но липсват живите ефекти на гланца. Тя не произвежда отблясъци и е устойчива на размазване и отпечатъци, оставени от пръсти.

Матирана Хартия / Матово Покритие

1. Матовата хартия е обикновена хартия, която е покрита с тънък слой мастиленоструйно покритие. Това покритие означава, че всяка капка мастило, която идва от мастиленоструйния принтер, се приема правилно, което осигурява изключително професионално покритие. 2.  Матовата хартия има полу-гланцово покритие, даващо висококачествено принтиране, но липсват живите ефекти на гланца. Тя не произвежда отблясъци и е устойчива на размазване и отпечатъци, оставени от пръсти.

Мащабиране

Мащабът се отнася до относителния размер на елемент на дизайна в сравнение с друг елемент. Както пише дизайнерът Стивън Брадли, „един обект няма мащаб, докато не се види в сравнение с нещо друго“.

Потребителски Интерфейс (Визуален) Дизайн

Потребителският интерфейс е графичното оформление на приложение. Състои се от бутоните, върху които потребителите натискат, текста, който четат, изображенията, плъзгачите, полетата за въвеждане на текст и всички останали елементи, с които потребителят взаимодейства.

Преживяване На Марката

Дефиницията за преживяване на марката е колективните отговори, които индивид или група имат към дадена марка. Това може да включва емоции, взаимодействия, усещания, мисли или всякакъв друг вид реакция. Изживяването с марката е трайното впечатление, което една компания създава в клиентите или широката публика и как марката влияе на техните чувства и поведение.

Припомняне За Марката

Определението за припомняне на марката е колко вероятно е хората да запомнят вашата марка, продукти и услуги.

Прозрачност

Прозрачността понякога се нарича и непрозрачност. Тя е свързана с това колко светлина преминава през обект. Колкото по-ниска е непрозрачността – или колкото повече светлина може да премине през обект – толкова по-светъл и по-прозрачен е той. Колкото по-висока е непрозрачността - или колкото по-малко светлина може да премине през обекта - толкова по-непрозрачен е той.

Разпознаване На Марката

Разпознаването на марката се отнася до способността на потребителите да разпознават и идентифицират конкретна марка. Обикновено се счита за успешно, когато потребителите могат да разпознаят марка, без изрично да бъде изложено нейното име, а само на визуални или слухови знаци като лога, опаковки или звук. 

Релефен Лак

UV покритието е отличен начин да направите вашите печатни материали изпъкнали. То осигурява брилянтен външен блясък. Покритието осигурява дебел слой защита за дълготрайна издръжливост, което ви дава най-голям ефект. UV покритието е бистра смес, която се нанася върху мокра хартия, след което незабавно се изсушава от ултравиолетова светлина (UV е съкратено от ултравиолет). Няколко вида съединения се използват за покритие на хартия. Химикалите включват полиетилен, калциев карбонат и каолинит. Тези съединения се рафинират и се смесват с вискозификатори, които им помагат да се придържат към хартията. За нанасяне на покритието след печат се използва UV машина за покритие.

Ретуш

Ретуширането на снимки е процесът на промяна на изображение, за да се подготви за окончателното представяне. По-конкретно, думата „ретуширане“ се отнася до всеки процес, използван за физическа промяна на изображението. Във фотографията ретуширането е за премахване на определени дефекти от изображението. То означава промяна и манипулиране на снимката извън контрола и възможностите на фотографа и камерата.

Ръководство (За Стил) На Марката

Мислете за ръководство на марката като за наръчник за това как да създадем и съобщим идентичността на марка на света. Също така често наричан насоки за марка, брандбук или ръководство за стил на марката, той обикновено включва инструкции за всичко - от типография и тон на гласа до цветови палитри и използване на лого.

Табло На Настроенията

Това е визуален инструмент, който показва нашите концепции и визуални идеи . То е добре обмислено и планирано подреждане на изображения, материали, части от текст и т.н.,в композиция, което има за цел да предизвика или представи определен стил, идея, усещане или концепция.
Добави термин

Речник на дизайн термините

Този речник на дизайн термините (glossary) e създаден от екипа на БДГ и от доброволците, за да улесни 1) професионалните дизайнери и 2) клиентите, които работят с дизайнери. Речникът не претендира за изчерпателност, но е базиран на механизъм с гласуване, който дава възможност всеки да добави по-добра дефиниция за дадена дума и тя да бъде изведена от потребителите като "основна" ако е по-ясно и акуратно написана. Т.е. - речникът е динамичен и цялата дизайн общност го администрира.
Отдели 3 минути и въведи твой дизайн термин!
За другите проекти на БДГ - виж тук.

Видео