Най-добрите моменти от второто издание на Innovation Explorer

На 25.02.2016 се проведе второто издание на форума за иновации Innovation Explorer. „Българска дизайн група“ присъства на форума и можем да споделим, че събитието предложи срещи с лектори и специалисти, които бяха изключително полезни и интересни както за ентусиастите на тема бизнес и иновации, така и конкретно за хората от сферата на дизайна.

Програмата на събитието беше запълнена от лекции, презентации и уъркшопи от 09:00 до 17:00 ч., като стартът беше даден от кмета на гр. София Йорданка Фандъкова. Лекторите, които се отличиха със съдържание, което показа реални примери от дизайн индустрията бяха Филип Флоетото от Pixar и Нир Рефуа от McCann Erickson.

Лекцията на Филип Флоетото, софтуерен специалист от Pixar, беше фокусирана върху технологията, която артистите в студиото използват за обратна връзка от творческите директори. В рамките на 20 минути той илюстрира целият процес на работа с Traction (tracking + action) – софтуер, благодарение на който работния процес в Pixar се е оптимизирал и това позволява на студиото, да създава своите анимации значително по-бързо.

Един от примерите, които Флоетото показа беше от номинираната за Оскар анимация Inside-Out. На видеото по-долу се вижда какво представляват сцените, които се пращат за одобрение от артистите към творческите директори:

Нир Рефуа също впечатли с атрактивна презентация, която разгледа иновацията като метод, който превръща рекламните кампании с малък бюджет в успешни проекти с широк отзвук заради социалните каузи, които подкрепят. Един от примерите, които Рефуа даде беше кампанията #LittleMoneyBigFun, която пародира хаштага в Instagram #richkidsofinstagram. Също така интересна беше историята, която Нир разказа за объркването между Букурещ и Будапеща, като обърна специално внимание върху кампанията, която в голяма степен е решила този проблем и е поставила сериозна смислова, освен географска, граница между двата града.

Ким Уайли от Google е другият лектор, който слушахме с безкраен интерес. Тя разказа за това как големите компании стимулират креативността, като наемат служителите си на база това дали се вписват във фирмената култура, а не на база това колко умения имат заявени в автобиографията. В нейните 20 минути тя говореше увлекателно най-вече за това как се “отглежда” креативно мислене у хората, които работят в големи корпорации. Освен това тя тактично напомни за иновационните продукти, които Google разработват за бизнеса. Тези продукти дават възможност за работа от всякакви устройства върху презентации, текстови документи и т.н. без да е нужно да се ползват конвенционалните инструменти като Power Point, Word и т.н.

Юрген Бенинг, адвокат, работещ за Intel, представи по-различна страна от света на иновациите – той говореше за това как се защитават добрите идеи. Сред отаналите лектори се отличи и българинът Коста Йорданов, който разказа на аудиторията за опита си с неговата успешна отвъд океана стартъп компания Flipps. Това, на което той наблегна беше подходът на предприемачите към иновациите.

Крилатите фрази също не липсвата по време на форума. Елвин Гури от Epower Capital спечели аплодисментите на всички по време на своята лекция, когато се пошегува, че “България е велика страна. Хората тук са оптимисти, защото песимистите вече са я напуснали.”

В края на деня бяха засегнати наболели проблеми като разминаването между това, което се преподава в университетите и това, което действително се случва в света на иновациите.  Др. Константин „Дино“ Киритсис, международен специалист  от PWC, в своята лекция разказа за нововъведената образователна степен mini-MBA, която предлага свои начини за компенсиране на това разминаване.

Освен лекциите, се проведоха и три уоркшопа – „Дизайнерско мислене: дизайн на перфектното мобилно приложение“, воден от Моника Ковачка-Димитрова от Sap Labs България; „Продуктови иновации“, воден от Феликс Вон Хелд, изпълнителен директор на немския Institute For Innovation And Change Methodologies и „Креативният процес“, воден от Антони Христов, арт директор в Pixar.

“Българска дизайн група” благодари на Innovation Explorer за прекрасното събитие и очаква с нетърпение третото му издание.

Можете да прочетете интервюто на BDG с Антони Христов, арт директор в Pixar и водещ на уъркшопа ‘Креативния процес’ в рамките на Innovation Explorer.

custom_permalink:
innovation-explorer-2016-design-group
enclosure:
https://bdg.bg/app/uploads/2016/02/12789533_157596761291988_1837022006_n.mp4 647307 video/mp4
ea_share_count:
{"Facebook":{"share_count":0,"like_count":0,"comment_count":0,"total_count":0},"Twitter":0,"Pinterest":0,"LinkedIn":5,"GooglePlusOne":0,"StumbleUpon":0}
ea_share_count_datetime:
1507171019
ea_share_count_total:
5

Вашият коментар