Речник на дизайн термините *бета версия

Речник на дизайн термините *бета версия

Търси по буква

Търси по категория

Търси по ключова дума

Най-нови термини в речника

Brand Recognition

Разпознаването на марката се отнася до способността на потребителите да разпознават и идентифицират конкретна марка. Обикновено се счита за успешно, когато потребителите могат да разпознаят марка, без изрично да бъде изложено нейното име, а само на визуални или слухови знаци като лога, опаковки или звук.

Разпознаване На Марката

Разпознаването на марката се отнася до способността на потребителите да разпознават и идентифицират конкретна марка. Обикновено се счита за успешно, когато потребителите могат да разпознаят марка, без изрично да бъде изложено нейното име, а само на визуални или слухови знаци като лога, опаковки или звук. 

Brand Recall

Определението за припомняне на марката е колко вероятно е хората да запомнят вашата марка, продукти и услуги.

Припомняне За Марката

Определението за припомняне на марката е колко вероятно е хората да запомнят вашата марка, продукти и услуги.

Brand Interaction

Взаимодействието с марката се отнася до физическите или дигиталните връзки, които клиентите правят с марката и нейните хора. Подобно е на ангажираността и може да се случи по всяко време. Клиентите взаимодействат с марка, когато отворят опаковката или натиснат върху линк към блог в бюлетин, когато влязат в магазин или говорят със служител на контактния център.

Взаимодействие С Марката

Взаимодействието с марката се отнася до физическите или дигиталните връзки, които клиентите правят с марката и нейните хора. Подобно е на ангажираността и може да се случи по всяко време. Клиентите взаимодействат с марка, когато отворят опаковката или натиснат върху линк към блог в бюлетин, когато влязат в магазин или говорят със служител на контактния център.

Brand Identity

Идентичността на марката е нещо повече от лого или продукт. Това е общото впечатление, което оставяме в потребителите, и разпознаваемите атрибути на марката, които я правят различими от конкурентите. Казано по-просто, идентичността на марката е нейната личност. Тя се основава на всяко преживяване и взаимодействие. Идентичността е определящата емоционална връзка между вас и вашите потребители. И тази връзка е ключова, когато се вземат решения за покупка.

Идентичност На Марката

Идентичността на марката е нещо повече от лого или продукт. Това е общото впечатление, което оставяме в потребителите, и разпознаваемите атрибути на марката, които я правят различими от конкурентите. Казано по-просто, идентичността на марката е нейната личност. Тя се основава на всяко преживяване и взаимодействие. Идентичността е определящата емоционална връзка между вас и вашите потребители. И тази връзка е ключова, когато се вземат решения за покупка.

Brand Guide

Мислете за ръководство на марката като за наръчник за това как да създадем и съобщим идентичността на марка на света. Също така често наричан насоки за марка, брандбук или ръководство за стил на марката, той обикновено включва инструкции за всичко - от типография и тон на гласа до цветови палитри и използване на лого.

Ръководство (За Стил) На Марката

Мислете за ръководство на марката като за наръчник за това как да създадем и съобщим идентичността на марка на света. Също така често наричан насоки за марка, брандбук или ръководство за стил на марката, той обикновено включва инструкции за всичко - от типография и тон на гласа до цветови палитри и използване на лого.

Brand Experience

Дефиницията за преживяване на марката е колективните отговори, които индивид или група имат към дадена марка. Това може да включва емоции, взаимодействия, усещания, мисли или всякакъв друг вид реакция. Изживяването с марката е трайното впечатление, което една компания създава в клиентите или широката публика и как марката влияе на техните чувства и поведение.

Преживяване На Марката

Дефиницията за преживяване на марката е колективните отговори, които индивид или група имат към дадена марка. Това може да включва емоции, взаимодействия, усещания, мисли или всякакъв друг вид реакция. Изживяването с марката е трайното впечатление, което една компания създава в клиентите или широката публика и как марката влияе на техните чувства и поведение.

Moodboard

Това е визуален инструмент, който показва нашите концепции и визуални идеи . То е добре обмислено и планирано подреждане на изображения, материали, части от текст и т.н.,в композиция, което има за цел да предизвика или представи определен стил, идея, усещане или концепция.

Табло На Настроенията

Това е визуален инструмент, който показва нашите концепции и визуални идеи . То е добре обмислено и планирано подреждане на изображения, материали, части от текст и т.н.,в композиция, което има за цел да предизвика или представи определен стил, идея, усещане или концепция.

Photo-Gloss

Фото-гланц, гланцова хартия за фотографски печат, осигурява максимален гланцов вид и най-висока точност на разделителната способност на отпечатаните изображения. 

Гланц За Снимка

Фото-гланц, гланцова хартия за фотографски печат, осигурява максимален гланцов вид и най-висока точност на разделителната способност на отпечатаните изображения. 

Glossy Paper / Glossy Finish

Гланцовата хартия се отнася до всяка хартия с покритие, предназначена да представя ултрагладък до лъскав външен вид. Приложенията включват брошури, реклами, флаери, един лист, фотографски печат и други документи за презентация. Има огромно разнообразие от гланцова хартия, но по същество тя се разделя на две категории: фотогланц (огледален блясък) и мек блясък (блясък на страници в списание).  Въпреки че всички гланцови хартии са предназначени да подобрят интензитета на цвета и точността на разделителната способност на печата, някои типове се поддават добре на специфични приложения в зависимост от ефекта на представянето на всеки тип гланцово покритие, включително мек гланц, гланц и гланц на снимки. 

Гланцирана Хартия / Гланцирано Покритие

ланцовата хартия се отнася до всяка хартия с покритие, предназначена да представя ултрагладък до лъскав външен вид. Приложенията включват брошури, реклами, флаери, един лист, фотографски печат и други документи за презентация. Има огромно разнообразие от гланцова хартия, но по същество тя се разделя на две категории: фотогланц (огледален блясък) и мек блясък (блясък на страници в списание).  Въпреки че всички гланцови хартии са предназначени да подобрят интензитета на цвета и точността на разделителната способност на печата, някои типове се поддават добре на специфични приложения в зависимост от ефекта на представянето на всеки тип гланцово покритие, включително мек гланц, гланц и гланц на снимки. 

Matte Paper / Matte Finish

1. Матовата хартия е обикновена хартия, която е покрита с тънък слой мастиленоструйно покритие. Това покритие означава, че всяка капка мастило, която идва от мастиленоструйния принтер, се приема правилно, което осигурява изключително професионално покритие. 2.  Матовата хартия има полу-гланцово покритие, даващо висококачествено принтиране, но липсват живите ефекти на гланца. Тя не произвежда отблясъци и е устойчива на размазване и отпечатъци, оставени от пръсти.

Матирана Хартия / Матово Покритие

1. Матовата хартия е обикновена хартия, която е покрита с тънък слой мастиленоструйно покритие. Това покритие означава, че всяка капка мастило, която идва от мастиленоструйния принтер, се приема правилно, което осигурява изключително професионално покритие. 2.  Матовата хартия има полу-гланцово покритие, даващо висококачествено принтиране, но липсват живите ефекти на гланца. Тя не произвежда отблясъци и е устойчива на размазване и отпечатъци, оставени от пръсти.
1 2 3 24
Добави термин

Речник на дизайн термините

Този речник на дизайн термините (glossary) e създаден от екипа на БДГ и от доброволците, за да улесни 1) професионалните дизайнери и 2) клиентите, които работят с дизайнери. Речникът не претендира за изчерпателност, но е базиран на механизъм с гласуване, който дава възможност всеки да добави по-добра дефиниция за дадена дума и тя да бъде изведена от потребителите като "основна" ако е по-ясно и акуратно написана. Т.е. - речникът е динамичен и цялата дизайн общност го администрира.
Отдели 3 минути и въведи твой дизайн термин!
За другите проекти на БДГ - виж тук.

Видео