UX Sofia за 11-ти път 

Потребителското изживяване е гореща тема. Търсене за “user experience” с търсачката на Гугъл връща 5.6 милиарда резултата, търсене за “потребителско изживяване”, 5.6 милиона.

Джейкъб Нилсен твърди, че понятието е въведено през 1993 от Доналд Норман. В същата статия, A 100-Year View of User Experience, Нилсен пресмята, че по света през 2017 година е имало 1 милион, че и повече, хора, занимаващи се професионално с UX, а през 2050, те ще станат над 100 милиона.

Светът говори за потребителско изживяване от 29 години. Броят на хората, които работят в тази област расте много бързо. България не прави изключение. Имаме няколко сдружения и кръжоци, за които потребителското изживяване е основен предмет – добра общност.

България има конференция по темата UX още от 2005 година, а от 2011 събитието се казва UX Sofia. Вече 12 години. Целите на UX Sofia са да разширява познанията в сферата на ползваемостта, дизайна и комуникацията с потребители, да помага на нови хора да открият UX и да дава възможност на участниците да обменят опит и да се запознаят с нови хора.

Всяка година събитието предлага нови лектори и различни под-теми. До сега 65 души са говорили от трибуната на UX Sofia. Сред тях са световно разпознаваеми специалисти като Ерик Райс (Eric Reis) и Питър Мерхолц (Peter Merholz), но и български майстори като Борил Караиванов.

Тази година конференцията ще се проведе от 16 до 18 ноември в познатия формат – полудневни работилници през първите два дни, а на третия ден, семинар с 11 кратки сесии.

Очертава се да се получи най-доброто издание от самото начало. Причините и показателите, които сочат в тази посока:

  • Подтемата е “Да проектираме устойчиво”. За първи път ще направим връзка между потребителското изживяване и отпечатъка върху околната среда. Ще разгледаме колко “зелени” са дигиталните технологии и ще разсъждаваме как да проектираме така, че хем да предоставяме добро изживяване на потребителите си, хем продуктите ни да щадят околната среда. Гост ще ни бъде човек, който от няколко години бие тъпана – Гери Макгавърн (Gerry McGovern).
  • Работилниците са трепач. Две от тях са фундаментални – слагат основа, която може да се използва за създаване и осмисляне на всичко от сайтове, приложения, услуги, та до цели бизнеси. Препоръчваме ги за всички. Другите две са специализиращи – влизат в подробности, които са нужни, за да се проектира ползваем продукт и да се предостави добро изживяване за потребителите. Препоръчваме ги за дизайнери и анализатори.
  • Интересът е голям, както от участници така и от партньори и спонсори. Имаме над 150 регистрани участници, 4 спонсора и 11 партньора. Партнира ни дори и Софийска община чрез програмата си Иновативна София.
  • Ще имаме изложение. Някои от партньорите и спонсорите ще представят продуктите, услугите и компаниите си. Дел, Ментормейт и Пейсейф ще имат щандове и ще търсят хора – чудесна възможност за кариерни разговори.
  • Ще сме на място, но и онлайн. Ще излъчваме целия семинарен ден.
  • Ще завършим с бира! Ментормейт си произвеждат собствена марка бира и искат да почерпят всички участници. Идеална възможност да си обменим впечатления от деня и да поговорим едни с други.

Заповядайте! Да поговорим за UX, дизайн, устойчивост,… и бира.

https://uxsofia.com/

Следва АНКЕТА с ОГРОМНИ % отстъпки за само за PRO BDG членове
(вижда се САМО ако си логнат):

 

custom_permalink:
ux-sofia-2022

Вашият коментар