Речник на дизайн термините *бета версия
Търси по буква
Търси по категория
Търси по ключова дума
Категория Video
Animatic
В процеса на създаване на филм или анимация, първоначално сюжета се визуализра чрез сториборд. Това са скици на основните моменти, подредени в серия, която проследява действието. След това серията от изображения се монтира в кратък филм, наречен аниматик, към който се добавя и саундтрак.
Assets
Всеобхватен термин, отнасящ се до всички материали, необходими за успешно завършване на проект. По отношение на дизайна, обикновено се отнася до текстово съдържание, графики, снимки, видеоклипове и аудио файлове.
Camera Cut
В пост-продукцията и монтажа на видео/филми отрязването е внезапен, но обикновено тривиален преход от една сцена или филм към друг, при който кадърът се сменя рязко,без специялен ефект. Терминът се свърва с физическо отрязване на филмовата лента, както и с визуална „пауза“.
Color Correction
Цветовата корекция е процес на балансиране на цветовете на изображението (било то статично, видео или филм), с цел заснетите необработени кадри да изглеждат както зрителя вижда образа на живо. Това включва корекция на проблеми с експозицията, баланса на бялото, цветови шум, контраст, нивата на черно, бяло и гама тоналностите.
Color Grading
След началната цветова корекция се прави допълнително надграждане на цветовете, с цел да се режисира погледа на зрителя и да се пресъздаде определено усещане. Първата задача на този процес е да уеднакви монтираните кадри на филма, така че да не изглеждат различни, а като цял филм заснет на веднъж. Също така се използват техники като изолиране и манипулиране на разсейващите елементи, прилагане на маски, за да се фокусира погледа и стилизиране на изображението например като ретроспекция, последователност на сънища или повторно създаване.
Compositing
Подобно на колажите в статичната графика, композитингът като визуален ефект представлява съчетаване на няколко елемента от различни източници, с цел да се създаде нова сцена. Обикновено се използва композитинг софтуер, който посочва (селектира) определен цвят от изображението, който да бъде заместен, след което подменя стойностите на пикселите със друго изображение. Най-лесният пример за композитинг е телевизионната прогноза за времето, където водещият е пред едноцветен син или зелен екран, който бива заменен с картата на съответния регион.
Data Visualization
Използването на дизайн за представяне на данни и информация по ясен и ангажиращ начин, често използван в инфографики, диаграми и карти.
Explainer Video
Това е видео, с продължителност около 2 минути, което компаниите най-често използват, за да обяснят кои са, какво правят и как работи някой техен продукт или услуга. Този вид съдържание се споделя онлайн и спомага за таргетиране на аудитория по лесен и забавен начин.
Infographic
Визуално представяне на данни или информация, често използващо диаграми, графики и други дизайнерски елементи, за да направи сложната информация по-достъпна и разбираема.
Motion Graphic Design
Моушън графичният дизайн, известен също като моушън дизайн, е подмножество на графичния дизайн, тъй като използва принципи на графичен дизайн в контекста на създаване на филми или видео продукция (или други временно развиващи се визуални медии) чрез използването на анимационни или филмови техники. Примерите включват кинетичната типография и графики, използвани във филмови и телевизионни начални последователности, и лога за идентификация на станции на някои телевизионни канали.
Multimedia Design
Дизайн на мултимедийни инструменти, като банери, презентации, рекламни клипове, сплаш скрийнове, онлайн игри и други, които позволяват интерактивно и атрактивно поднасяне на посланията. Чест похват в мултимедийните материали е употребата на звук.
Noise
Означава "Технически Шум". В цифровите фотографии "шумът" е често използваният термин за описване на визуално изкривяване. Тя прилича на зърно, намиращо се във филмови снимки, но също може да изглежда като петна от обезцветяване, когато е наистина лошо и може да съсипе снимка. Шумът се влошава, когато снимате при слаба светлина.
От техническа гледна точка шумът е визуалната проява на по-ниско съотношение сигнал към шум, което се измерва в децибели. Докато размерът на шума, който смятате за приемлив, може да се различава от това, което следващият човек може да приеме, но повечето професионални фотографи искат да видят снимки с поне 30dB съотношение сигнал-шум.
Screencast Video
В същността на Screencast video стои заснемане на екрана на компютър или телефон, на който се показва как работи определена услуга или продукт.
Short-Form Video
Short-form видеата обикновено са с продължителност по-малка от 10 минути и целят да провокират някаква реакция или да вдъхновят гледащия.
Vfx
Визуалните ефекти (съкратено VFX) са генерирани извън филма изображения, с цел да се създаде среда, която изглежда реалистична, но би била опасна, скъпа, непрактична за заснемане с камера или дори несъществуваща в реалния живот. Едни от най-иновативните технологии за визуални ефекти са въведени от Джейс Камерън (филмите Аватар и Титаник), но като цяло софтуерите за анимация и композиране са все по-достъпни и за независимото кино.
Visual Culture
Визуалната култура е аспектът на културата, изразен във визуални образи. Много академични области изучават този предмет, включително културни изследвания, история на изкуството, критична теория, философия, медийни изследвания, глухи изследвания и антропология.
Дизайн На Процеса
Дизайн на процеса се отнася до планирането на рутинни стъпки на процеса - бизнес или производствен процес.
Мултимедиен Дизайн
Дизайн на мултимедийни инструменти, като банери, презентации, рекламни клипове, сплаш скрийнове, онлайн игри и други, които позволяват интерактивно и атрактивно поднасяне на посланията. Чест похват в мултимедийните материали е употребата на звук.
Шум (Технически)
В цифровите фотографии "шумът" е често използваният термин за описване на визуално изкривяване. Тя прилича на зърно, намиращо се във филмови снимки, но също може да изглежда като петна от обезцветяване, когато е наистина лошо и може да съсипе снимка. Шумът се влошава, когато снимате при слаба светлина.
От техническа гледна точка шумът е визуалната проява на по-ниско съотношение сигнал към шум, което се измерва в децибели. Докато размерът на шума, който смятате за приемлив, може да се различава от това, което следващият човек може да приеме, но повечето професионални фотографи искат да видят снимки с поне 30dB съотношение сигнал-шум.