Речник на дизайн термините *бета версия
Търси по буква
Търси по категория
Търси по ключова дума
Буква N
Navigation Menu
Използването на навигация в уебсайта позволява на посетителите на уебсайта да обиколят сайта с най-голяма ефективност и най-малка некомпетентност. Навигационната система на уебсайта е аналогична на пътната карта, която позволява на посетителите на уеб страниците да изследват и откриват различни области и информация, съдържащи се в уебсайта.
Има много различни видове навигация в уебсайта:
Йерархична навигация в уебсайт
-Структурата на навигацията на уебсайта е изградена от общи до специфични. Това осигурява ясен и лесен път към всички уеб страници от всяко място на уеб сайта.
-Глобална навигация на уебсайтове
Глобалната навигация в уебсайта показва главните секции / страници на уебсайта. Той е достъпен на всяка страница и съдържа списък на главните секции / страници на съдържанието на уебсайта.
-Локална навигация в уеб сайта
Локалната навигация са връзките в текста на дадена уеб страница, които са свързани с други страници в уебсайта.
Navigational Components
Навигационните компоненти са елементи, които позволяват на потребителя да взаимодейства с продукта и да го използва. Навигационен път, плъзгач, поле за търсене, етикети и икони – всички те са примери за навигационни компоненти. Те уведомяват потребителя къде се намира и му помагат да стигне до следващото желано място.
Negative Space
Бялото пространство, често известно като отрицателно пространство, се отнася до областта на дизайна, която е оставена празна. Това е пространството между графичните елементи, изображенията, копираното и всичко останало на страницата. Въпреки че е известно като бяло пространство, може да бъде всеки цвят.
Изключителен пример за бяло пространство е началната страница на Google. Почти пълен с бели полета, за да се насърчат потребителите да се фокусират върху лентата за търсене: виж линка по-долу.
Neural Filters
Невронните филтри използват алгоритъм за машинно обучение и изкуствен интелект за модифициране на изображения, генерирайки нови данни за изображения за извършване на трансформации. Невронните филтри са категоризирани като Featured, Beta и Wait List.
Невронните филтри включват изглаждане на кожата, супер мащабиране, премахване на JPEG артефакти, оцветяване, прехвърляне на стил, интелигентен портрет, хармонизиране, миксер на пейзаж, замъгляване в дълбочина, прехвърляне на цветове и прехвърляне на грим.
Невронните филтри работят върху 8-битови, 16-битови, 32-битови, RGB, скала на сивото и CMYK изображения и интелигентни обекти. Тези филтри се нуждаят от друго изображение и стартират друг прозорец с опции.
Невронните филтри са част от разширените филтри на Adobe Photoshop.
Nft (Non-Fungible Token)
Уникален дигитален сертификат, който не може да бъде копиран, регистриран в блокчейн.
Използва се за записване на правата над даден асет. Придобива колекционерска стойност.
Noise
Означава "Технически Шум". В цифровите фотографии "шумът" е често използваният термин за описване на визуално изкривяване. Тя прилича на зърно, намиращо се във филмови снимки, но също може да изглежда като петна от обезцветяване, когато е наистина лошо и може да съсипе снимка. Шумът се влошава, когато снимате при слаба светлина.
От техническа гледна точка шумът е визуалната проява на по-ниско съотношение сигнал към шум, което се измерва в децибели. Докато размерът на шума, който смятате за приемлив, може да се различава от това, което следващият човек може да приеме, но повечето професионални фотографи искат да видят снимки с поне 30dB съотношение сигнал-шум.
Non-Destructive Editing – Неразрушително Редактиране
Използване на маски и слоеве, така че данните от оригиналното изображение да не се губят. Използва се във Фотошоп.
Notifications
Използвани в приложения или уеб страници, известията предупреждават потребителите, когато има нещо ново за гледане, като ново съобщение, завършена задача или ако е възникнала грешка. Те могат да бъдат показани като точки, знамена, удивителни знаци .