Речник на дизайн термините *бета версия

Речник на дизайн термините *бета версия

Търси по буква

Търси по категория

Търси по ключова дума

Буква N

Navigation Menu

Използването на навигация в уебсайта позволява на посетителите на уебсайта да обиколят сайта с най-голяма ефективност и най-малка некомпетентност. Навигационната система на уебсайта е аналогична на пътната карта, която позволява на посетителите на уеб страниците да изследват и откриват различни области и информация, съдържащи се в уебсайта. Има много различни видове навигация в уебсайта: Йерархична навигация в уебсайт -Структурата на навигацията на уебсайта е изградена от общи до специфични. Това осигурява ясен и лесен път към всички уеб страници от всяко място на уеб сайта. -Глобална навигация на уебсайтове Глобалната навигация в уебсайта показва главните секции / страници на уебсайта. Той е достъпен на всяка страница и съдържа списък на главните секции / страници на съдържанието на уебсайта. -Локална навигация в уеб сайта Локалната навигация са връзките в текста на дадена уеб страница, които са свързани с други страници в уебсайта.

Navigational Components

Навигационните компоненти са елементи, които позволяват на потребителя да взаимодейства с продукта и да го използва. Навигационен път, плъзгач, поле за търсене, етикети и икони – всички те са примери за навигационни компоненти. Те уведомяват потребителя къде се намира и му помагат да стигне до следващото желано място.

Negative Space

Бялото пространство, често известно като отрицателно пространство, се отнася до областта на дизайна, която е оставена празна. Това е пространството между графичните елементи, изображенията, копираното и всичко останало на страницата. Въпреки че е известно като бяло пространство, може да бъде всеки цвят. Изключителен пример за бяло пространство е началната страница на Google. Почти пълен с бели полета, за да се насърчат потребителите да се фокусират върху лентата за търсене: виж линка по-долу.

Neural Filters

Невронните филтри използват алгоритъм за машинно обучение и изкуствен интелект за модифициране на изображения, генерирайки нови данни за изображения за извършване на трансформации. Невронните филтри са категоризирани като Featured, Beta и Wait List. Невронните филтри включват изглаждане на кожата, супер мащабиране, премахване на JPEG артефакти, оцветяване, прехвърляне на стил, интелигентен портрет, хармонизиране, миксер на пейзаж, замъгляване в дълбочина, прехвърляне на цветове и прехвърляне на грим. Невронните филтри работят върху 8-битови, 16-битови, 32-битови, RGB, скала на сивото и CMYK изображения и интелигентни обекти. Тези филтри се нуждаят от друго изображение и стартират друг прозорец с опции. Невронните филтри са част от разширените филтри на Adobe Photoshop.

Nft (Non-Fungible Token)

Уникален дигитален сертификат, който не може да бъде копиран, регистриран в блокчейн. Използва се за записване на правата над даден асет. Придобива колекционерска стойност.

Noise

Означава "Технически Шум". В цифровите фотографии "шумът" е често използваният термин за описване на визуално изкривяване. Тя прилича на зърно, намиращо се във филмови снимки, но също може да изглежда като петна от обезцветяване, когато е наистина лошо и може да съсипе снимка. Шумът се влошава, когато снимате при слаба светлина. От техническа гледна точка шумът е визуалната проява на по-ниско съотношение сигнал към шум, което се измерва в децибели. Докато размерът на шума, който смятате за приемлив, може да се различава от това, което следващият човек може да приеме, но повечето професионални фотографи искат да видят снимки с поне 30dB съотношение сигнал-шум.

Non-Destructive Editing – Неразрушително Редактиране

Използване на маски и слоеве, така че данните от оригиналното изображение да не се губят. Използва се във Фотошоп.

Notifications

Използвани в приложения или уеб страници, известията предупреждават потребителите, когато има нещо ново за гледане, като ново съобщение, завършена задача или ако е възникнала грешка. Те могат да бъдат показани като точки, знамена, удивителни знаци .
Добави термин

Речник на дизайн термините

Този речник на дизайн термините (glossary) e създаден от екипа на БДГ и от доброволците, за да улесни 1) професионалните дизайнери и 2) клиентите, които работят с дизайнери. Речникът не претендира за изчерпателност, но е базиран на механизъм с гласуване, който дава възможност всеки да добави по-добра дефиниция за дадена дума и тя да бъде изведена от потребителите като "основна" ако е по-ясно и акуратно написана. Т.е. - речникът е динамичен и цялата дизайн общност го администрира.
Отдели 3 минути и въведи твой дизайн термин!
За другите проекти на БДГ - виж тук.

Видео