Речник на дизайн термините *бета версия

Речник на дизайн термините *бета версия

Търси по буква

Търси по категория

Търси по ключова дума

Буква Л

Лединг

Ледингът определя начина, по който текстът е разположен вертикално на редовете. Той се използва, когато съдържанието, има няколко реда текст, и гарантира, че разстоянието от долната част на думите горе до горната част на думите по-долу е такова, което да ги прави четливи.

Лейаут

Това е мястото където се извършва конкретна работа. Цялостното оформление включващо всички елементи в конкретна работа

Лендинг Пейдж

Лендинг Пейдж е страница в опреден уеб сайт, в която се влиза директно от външна препратка или линк. Например това са най-често промоции, представяне на продукти или услуги към които ни препращат дитектно от имейл, страница във фейсбук и пр.

Лендън Лийда – Дизайнер

Американски график дизайнер, който за тридесет години работа в областа на корпоративната идентичност, е спечелил значително признание в световен мащаб, доказателство за това е простата му философия за дизайна: простота и яснота. През април 2014 г. Лендън получава 5-та годишна награда Tribeca Disruptive Innovation в Ню Йорк. Той също така е обявен за член на фондация "Disruptor" От 2001 г. насам Лендън изгражда успешна консултантска фирма за стратегически проекти, Leader Creative, в Парк Сити, Юта, където продължава да обслужва бранд нужди на клиентите по целия свят. Преди това Лендън е изпълнителен творчески директор на Addison и старши дизайнерски директор на Landor Associates. След получаване на степени в Политологията от Станфордския университет и рекламен дизайн от колежа по дизайн Art Center, Лендън започва кариерата си с легендарния дизайнер Саул Бас. Запознайте се с работата на Лендън Лийда като кликнете на линка по-долу.

Лигатура

В типографията: Две или повече букви, които са свързани, така че образуват един писмен знак Самата връзка между буквите, която има главно декоративна цел се нарича gadzook [гадзук].

Линк

Текстове или изображения в уеб страница, на които даден потребител може да кликне, за да получи достъп или да се свърже с друг документ. Връзките най-често се смятат за технология, която свързва две уеб страници или уеб сайтове. Те се виждат най-често в браузъра ви като подчертани думи, думи с различен цвят обикновенно син. Щом кликнете върху връзка, тя може да задейства различни събития: може да "прескочи" на друга страница или на друго място на същата уеб страница; тя може да се свърже с файл, който ще започне да се изтегля на компютъра ви; тя може да задейства стартирането на помощно приложение, което след това ще обработва кликвания файл, може да стартира вашата програма за електронна поща, за да можете да изпратите съобщение и т.н. Това, което се случва, когато кликнете върху връзка, се определя от типа MIME на файла и от начина, по който компютърната ви система е конфигурирана да работи с типа MIME. Например браузърите са конфигурирани да показват всички файлове, които имат HTML в разширението MIME. Абсолютната връзка указва пълен URL адрес (например http://www.netlingo.com/acronyms.php). С други думи, абсолютните връзки съдържат URL адреса и името на файла и могат да се намират от всяко място в мрежата, а не само от един уебсайт. За разлика от това, относителната връзка указва името на файла, към който трябва да бъде свързан само, тъй като е свързан с текущия уеб сайт (използвайки горния пример, относителната връзка на страница в netlingo.com би била просто acronyms.php). Връзките се наричат също хипервръзки/hyperlinks, хипертекст/hypertext и горещи връзки/hotlinks и са кодирани в HTML от автори на уеб страници или уеб програмисти.

Лого

Логото е графичен елемент или емблема, представящ по определен начин корпорация, сдружение, организация, продукт или дори отделна личност. Логата са или изцяло графични (символи или икони) или с придружаващ текст, интегриран като част от логото. Често в средствата за масова комуникация думата лого се използва като синоним на понятията търговска марка или бранд (марка).

Логомарк

За разлика от Логотипа, Логомарк'а или още Брандмарк'а изобщо не съдържа името на фирмата,а вместо това абстрактно представя тази компания или продукт, само със символ или знак. В голямата си част Логата на повечето компании са комбинация от Логотип и Логомарк Пример за такива са Apple, Android, Google Chrome, Facebook и др. За повече примери, вижте линка по-долу.

Логотип

Логотип е, името на компания или продукт което е с уникален дизайн и визия предназначено да се използва и да представя конкретната компания. Повечето пъти когато става въпрос за Лого, всъщност се има предвид Логотипа на компанията. Например - Disney, Coca Kola, Kodak, Pail Smith, Fila, Bvlgari и тн. За повече примери вижте линка по-долу.
Добави термин

Речник на дизайн термините

Този речник на дизайн термините (glossary) e създаден от екипа на БДГ и от доброволците, за да улесни 1) професионалните дизайнери и 2) клиентите, които работят с дизайнери. Речникът не претендира за изчерпателност, но е базиран на механизъм с гласуване, който дава възможност всеки да добави по-добра дефиниция за дадена дума и тя да бъде изведена от потребителите като "основна" ако е по-ясно и акуратно написана. Т.е. - речникът е динамичен и цялата дизайн общност го администрира.
Отдели 3 минути и въведи твой дизайн термин!
За другите проекти на БДГ - виж тук.

Видео