Речник на дизайн термините *бета версия

Речник на дизайн термините *бета версия

Търси по буква

Търси по категория

Търси по ключова дума

Буква С

Сайтмап/ Карта На Уебсайт

Списък с всички страници съдържащи се в един уебсайт. Сайтмап е важен елемент от структурата на уебсайта, защото предоставя информация за неговото съдържанието, включително всички URLs на страниците, която иначе би била неоткриваема чрез нормалната работа на уеб търсачките (search engines). Това спомага откриваемостта на уебсайта от потребителите.

Санс Сериф

"Sans" буквално означава "без", а Санс Серифните шрифтове не включват допълнителните одебелявания и криви в края на буквите каквито имат Серифните

Сериф

Серифът e одебеляването или кривите, в края на буквите от едно "семейство". Шрифтовете които имат тези елементи се наричат Серифни.

Скрипт

Скрипт шрифтовите са такива букви или цели семейства шрифтове, които са базирани на исторически или модерни стилове на почерк и са по-меки от традиционните шрифтове.

Слайдер

В терминологията на уеб дизайна терминът "Слайдер" се използва за слайдшоу, добавен в уеб страница. Има много плъгини за слайдери на WordPress както на другите CMS платформи, които ви позволяват да създавате свои собствени Слайдери и да ги добавите към началната си страница, целевите страници, публикациите или където желаете.

Статичен Банер

Статичните банери, както предполага наименованието им, представляват статично рекламно изображение, което може да съдържа текст. Често срещаният им формат е .jpg, но не са ограничени само до него. Стаичният банер не е таргетирана реклама, а показва търговско присъствие, което означава, че нейното съдържание не се променя и адаптира спрямо поведението на потребителя, затова и цената на тези реклами е по-ниска. Други предимства са това, че не са натрапчиви за потребителя, толкова колкото динамичните и размерът на файловете е по-малък. Също така се твърди, че статичните реклами имат по-висок CTR.

Сублимация

Сублимацията е процес,при който твърдите вещества преминават директно в пари без да се втечняват. Тя се използва при печат върху текстилни изделия със съдържание на полиестер, керамични чаши и различни повърхности, предназначени за този вид печат. Сублимационният печат се характеризира с изключителна здравина и устойчивост - използван върху текстил пракчитески не може да бъде премахнат и няма опип, защото мастилата проникват директно в материята.

Субтрактивни Цветове

Метод за смесване на три основни цвята (маджента/ magenta M, сайан/ cyan C, жълто/ yellow Y), при който се използва светлинен източник и цветни филтри, които при частичното им препокриване произвеждат нови цветове на принципа на взаимното неутрализиране (субтрактиране) на определни дължини на вълната на използваните основни цветове; полученият цвят се нарича субтрактивен, защото негова дължина на вълната е по-малка от сбора на дължините на вълната на съставящите го цветове. Пример: Въпрос: M + Y = ??? чрез субтрактиране Решение: знаейки, че Y = (-Blue) от разположението им в цветното колело и M = (Blue + Red) простото алгебрично уравнение (B+R)+(-B) ще ни даде резултат R (червено). Червеното е субтрактивен цвят, резултат от смесване на маджента и сайан, при което синият цвят съдържан в маджентата е неутрализиран от липсата на син цвят в жълтото, оставяйки само червеното като краен продукт.
Добави термин

Речник на дизайн термините

Този речник на дизайн термините (glossary) e създаден от екипа на БДГ и от доброволците, за да улесни 1) професионалните дизайнери и 2) клиентите, които работят с дизайнери. Речникът не претендира за изчерпателност, но е базиран на механизъм с гласуване, който дава възможност всеки да добави по-добра дефиниция за дадена дума и тя да бъде изведена от потребителите като "основна" ако е по-ясно и акуратно написана. Т.е. - речникът е динамичен и цялата дизайн общност го администрира.
Отдели 3 минути и въведи твой дизайн термин!
За другите проекти на БДГ - виж тук.

Видео