Речник на дизайн термините *бета версия

Речник на дизайн термините *бета версия

Търси по буква

Търси по категория

Търси по ключова дума

Буква B

Background

Под Бекгаунд може да се разбира най-общо "това което е зад фокуса на основният обект". Веднага даваме пример: Във фотографията е всичко това което се пада ЗАД обекта на фокус (дървета, сгради и тн.). В дизайна е основният цвят или шарка която сте избрали да стои ПОД основните ви елементи. В музиката също има Бекграунд, който се явява основният ритъм върху който се надгражда целия хит.

Banner

Наричан също banner ad, това е, в общият случай, правоъгълно рекламно каре, разположено над, под или в страни на основното съдържание на уебстраница. Banner е свързан с уебсайта на рекламодателя, затова кликване върху банера дава достъп до продуктите или суслугите, които са рекламирани чрез него. Съвременните технологии дават възможност банерите да съдържат аудио и видео, наред с текст и изображения.

Baseline

В типографията базова линия (също срещана като начална или редова линия) е невидимата подравняваща линия, върху която са разположени буквите (редът върху, който пишем).

Beta Version

Бета версия се използва за софтуер, който е пуснат вече онлайн, но в изпитателна фаза. Често в нея има бъгове, и целта е те да бъдат открити и оправени, Бета версиите бива отворени (публични), или затворени (с ограничен достъп). Преди бета версията съществува и етап alpha версия.

Bezier Curve

Във векторните графики, кривите на Безие се използват за моделиране на гладки криви, които могат да бъдат мащабирани до безкрайност. Те са всързани с така наречените в графичните програми „пътечки“ – комбинации от свързани криви на Безие. Пътечките не са обвързани с ограниченията на растеризираните изображения и са интуитивни за промяна.

Bitmap

Файлов формат с растерно графично изображение, където всеки пиксел или "bit" е дефиниран от един цвят. Всички битове, комбинирани заедно, са подредени, за да съставят по-голямото изображение. Частта "map" на името препраща към размерите на изображението и инструкциите за това как са подредени битовете.

Blackletter

Blackletter или Black Letter (черна буква или черно писмо), известен също като готически скрипт или текстура, е скрипт, използван в цяла Западна Европа от около 1150 г. до 17-ти век. Тя продължава да се използва в датския език до 1875 г. също и в немския език до 20 век. Fraktur е забележителен скрипт от този вид и понякога цялата група "Blackletter" е неправилно посочена като Fraktur. "Blackletter" понякога се нарича староанглийски, но не трябва да се бърка със стария английски (или англосаксонски) език, който предхожда "Blackletter" от много столетия и е написан на "Insular script" или в руните на Фургор преди това.

Bleed

Отпечатан текст и/или изображение, които достигат ръба на страницата, след като тя е била подрязана.

Blur Tool

"Blur" само по себе си означава мъгла или нещо което е замъглено и размазано, също така се използва като термин в софтуерите за фото манипулация и обработка като Photoshop и др. Всеки ход, направен с помощта на инструмента Blur, ще намали контраста между засегнатите пиксели, което ще ги направи размазани.

Body Copy

Това е основната част от текста в определен дизайн или публикация - текстовото съдържание във всеки уебсайт, съдържанието на книга, дори това което в момента четете е Body Copy.

Bold

Bold е вид "тежест" на шрифта. По-черна, по-тежка и одебелена разновидност на шрифта, в сравнение с тежеста на шрифтовете от семейството "Роман". Използва се за заглавията и когато трябва да се даде важност на текста. Първият Болд шрифт е бил създаден около. 1800 г. в Лондон от Робърт Торн (1754-1820) като единствено се ползвал за плакати и заглавия. Болд шрифтове се ползват от края на 19 век.

Booklet

Booklet от англ. book книга и умалителното let - с две думи 'малка книга'.

Bookmark

Тове е разделителя, който поставяме между страниците, когато оставяме книгата или списанието за да не изгубим до къде сме стигнали. Същото е и Уеб Букмарка. Всеки браузър позволява да си отбелязвате уеб страници, които не искате да загубите, когато го затворите, а искате да знаете къде сте били и това което сте гледаи по рано.

Bounce Rate

Баунс рейт (срещан още като Степен на отпадане) е метрика използвана в уеб трафик анализирането. Това е процента посетители, които влизат един сайт и попадайки на първата страница, веднага го напускат без да продължат да разглеждат други страници от този сайт. Посетителят може да напусне като затвори прозореца браузера си, напише друг URL в адрес бара, кликайки върху бутона „Назад“ и т.н.

Brand

Бранд е термин в маркетинга, който описва компания, продукт, продуктова линия или услуга. Марката се среща под различни форми, включително име, символ, комбинация на цветове или слоган. Защитената от закона марка се нарича търговска марка.

Brand Book

Брандбукът може да бъде описан като ръководство за потребителя на вашата марка . Това е ключов инструмент и позволява на всеки да знае в детайли как да използва имиджа на вашата марка във всяка среда, както онлайн , така и офлайн . Брандбукът съдържа всички елементи, които изграждат вашата марка, от нейните основополагащи принципи ( мисия , визия , ценности ...) до визуалната й идентичност (лого, цветове, визуализация...). По този начин той служи като референтен документ за всичко, свързано с използването на вашата марка.

Brand Experience

Дефиницията за преживяване на марката е колективните отговори, които индивид или група имат към дадена марка. Това може да включва емоции, взаимодействия, усещания, мисли или всякакъв друг вид реакция. Изживяването с марката е трайното впечатление, което една компания създава в клиентите или широката публика и как марката влияе на техните чувства и поведение.

Brand Guide

Мислете за ръководство на марката като за наръчник за това как да създадем и съобщим идентичността на марка на света. Също така често наричан насоки за марка, брандбук или ръководство за стил на марката, той обикновено включва инструкции за всичко - от типография и тон на гласа до цветови палитри и използване на лого.

Brand Guidelines

Насоките за марката са ясно дефинирани правила и стандарти, които съобщават как вашата марка трябва да бъде представена в света. Те помагат на бизнеса да гарантира последователност и да демонстрира какво представлява компанията и какво прави. Мислете за това като за „наръчник с правила“, който централизира цялостния облик и усещане на идентичността на вашата марка. Какво трябва да включват насоките за марката? 1. Информация за историята, мисията, ценностите и визията на вашата марка 2. Указания за използване на логото, включително цветова палитра, файлов формат(и), минимални и максимални размери, контексти, разстояние и разрешения за използване, например къде трябва и не трябва да се показва 3. Цветова палитра, включваща RGB и CMYK кодове 4. Шрифтове и размери на текста (както печатни, така и цифрови) 5. Тон на гласа и граматически правила 6. Дизайнерски елементи и видове изображения, икони и фотография, които да се използват 7. Дизайн на визитки и бланки

Brand Identity

Бранд идентичнос е визуализацията на вашата марка по начин, който представя стойностите, съдържанието и етиката на компанията. Това може да включва неща като лого, визитки, бланки, униформи, дизайн на опаковката и др.
Добави термин

Речник на дизайн термините

Този речник на дизайн термините (glossary) e създаден от екипа на БДГ и от доброволците, за да улесни 1) професионалните дизайнери и 2) клиентите, които работят с дизайнери. Речникът не претендира за изчерпателност, но е базиран на механизъм с гласуване, който дава възможност всеки да добави по-добра дефиниция за дадена дума и тя да бъде изведена от потребителите като "основна" ако е по-ясно и акуратно написана. Т.е. - речникът е динамичен и цялата дизайн общност го администрира.
Отдели 3 минути и въведи твой дизайн термин!
За другите проекти на БДГ - виж тук.

Видео