Речник на дизайн термините *бета версия
Търси по буква
Търси по категория
Търси по ключова дума
Буква Ф
Флаер
Флаерите са един от видовете печатни продукти с широко разпространение и приложение.
Представляват цветни листовки с индивидуален дизайн, представящи събитие или дейност, стоки или услуги. Флаерите не се сгъват. Обикновено се печатат на тънка хартия около 90 - 115 гр.
Флаерът може да е имиджов или информационен, да съдържа цени или само да описва данните и преимуществата на продукта.
Фонт
В типографията: Пъленият набор от знаци (в това число всички букви на азбуката, пунктоационни знаци и други специални знаци, изключвайки характеристики като bold и italic), които споделят един и същи тайпфейс (typeface), размер и стил. В ежедневието думите фонт (font) и тайпфейс (typeface) се използват погрешно взаимнозаменяемо когато се говори за шрифт. Докато тайпфейс е събирателният дизайн, имащ общи характеристики на всички знаци в дадения набор, то фонт е конкретното проявление на даден стил и размер на този тайпфейс.
Пример: Franklin Gothic Medium, 12 points е фонт, Franklin Gothic e тайпфейс.
Формуляр
Формулярите са съпътстваща част от живота ни. Онлайн формулярите, както и всички останали, се попълват от потребителите с цел подаването на определена информация. Често срещан пример е попълването на адрес за доставка при онлайн поръчки.
Фотошоп
Програма на Adobe, която работи с растерни изображения (изградени от Пиксели). Софтуерът позволява на потребителите да маниполират, режат, сменят световете, комбинират и още редица други неща с дигиталните изображения. Програмата е много разпространена след профисионалните фотографи и дизайнери.