Речник на дизайн термините *бета версия
Търси по буква
Търси по категория
Търси по ключова дума
Всички термини въведени от Стоян Гайдаров
Brand Book
Брандбукът може да бъде описан като ръководство за потребителя на вашата марка . Това е ключов инструмент и позволява на всеки да знае в детайли как да използва имиджа на вашата марка във всяка среда, както онлайн , така и офлайн .
Брандбукът съдържа всички елементи, които изграждат вашата марка, от нейните основополагащи принципи ( мисия , визия , ценности ...) до визуалната й идентичност (лого, цветове, визуализация...). По този начин той служи като референтен документ за всичко, свързано с използването на вашата марка.
Brand Experience
Дефиницията за преживяване на марката е колективните отговори, които индивид или група имат към дадена марка. Това може да включва емоции, взаимодействия, усещания, мисли или всякакъв друг вид реакция. Изживяването с марката е трайното впечатление, което една компания създава в клиентите или широката публика и как марката влияе на техните чувства и поведение.
Brand Guide
Мислете за ръководство на марката като за наръчник за това как да създадем и съобщим идентичността на марка на света. Също така често наричан насоки за марка, брандбук или ръководство за стил на марката, той обикновено включва инструкции за всичко - от типография и тон на гласа до цветови палитри и използване на лого.
Brand Guidelines
Насоките за марката са ясно дефинирани правила и стандарти, които съобщават как вашата марка трябва да бъде представена в света. Те помагат на бизнеса да гарантира последователност и да демонстрира какво представлява компанията и какво прави. Мислете за това като за „наръчник с правила“, който централизира цялостния облик и усещане на идентичността на вашата марка.
Какво трябва да включват насоките за марката?
1. Информация за историята, мисията, ценностите и визията на вашата марка
2. Указания за използване на логото, включително цветова палитра, файлов формат(и), минимални и максимални размери, контексти, разстояние и разрешения за използване, например къде трябва и не трябва да се показва
3. Цветова палитра, включваща RGB и CMYK кодове
4. Шрифтове и размери на текста (както печатни, така и цифрови)
5. Тон на гласа и граматически правила
6. Дизайнерски елементи и видове изображения, икони и фотография, които да се използват
7. Дизайн на визитки и бланки
Brand Identity
Идентичността на марката е нещо повече от лого или продукт. Това е общото впечатление, което оставяме в потребителите, и разпознаваемите атрибути на марката, които я правят различими от конкурентите.
Казано по-просто, идентичността на марката е нейната личност. Тя се основава на всяко преживяване и взаимодействие. Идентичността е определящата емоционална връзка между вас и вашите потребители. И тази връзка е ключова, когато се вземат решения за покупка.
Brand Interaction
Взаимодействието с марката се отнася до физическите или дигиталните връзки, които клиентите правят с марката и нейните хора. Подобно е на ангажираността и може да се случи по всяко време. Клиентите взаимодействат с марка, когато отворят опаковката или натиснат върху линк към блог в бюлетин, когато влязат в магазин или говорят със служител на контактния център.
Brand Recall
Определението за припомняне на марката е колко вероятно е хората да запомнят вашата марка, продукти и услуги.
Brand Recognition
Разпознаването на марката се отнася до способността на потребителите да разпознават и идентифицират конкретна марка. Обикновено се счита за успешно, когато потребителите могат да разпознаят марка, без изрично да бъде изложено нейното име, а само на визуални или слухови знаци като лога, опаковки или звук.
Doodle
Doodle е нефокусирана рисунка, направена, докато вниманието на човек е заето. Doodles са прости рисунки, които могат да имат конкретно представянезначение или може да са просто абстрактни форми.
Glossy Paper / Glossy Finish
Гланцовата хартия се отнася до всяка хартия с покритие, предназначена да представя ултрагладък до лъскав външен вид. Приложенията включват брошури, реклами, флаери, един лист, фотографски печат и други документи за презентация.
Има огромно разнообразие от гланцова хартия, но по същество тя се разделя на две категории: фотогланц (огледален блясък) и мек блясък (блясък на страници в списание).
Въпреки че всички гланцови хартии са предназначени да подобрят интензитета на цвета и точността на разделителната способност на печата, някои типове се поддават добре на специфични приложения в зависимост от ефекта на представянето на всеки тип гланцово покритие, включително мек гланц, гланц и гланц на снимки.
Illustration
Илюстрацията е визуално изображение, което е най-известно с тълкуването, изобразяването, обясняването и/или декорирането на думите в книги, вестници и онлайн медии. Надхвърляйки това обаче, илюстрациите са рисунките искащи да направят уебсайтовете и приложенията по-удобни за употреба (помислете за емоджи например)
Matte Paper / Matte Finish
1. Матовата хартия е обикновена хартия, която е покрита с тънък слой мастиленоструйно покритие. Това покритие означава, че всяка капка мастило, която идва от мастиленоструйния принтер, се приема правилно, което осигурява изключително професионално покритие.
2. Матовата хартия има полу-гланцово покритие, даващо висококачествено принтиране, но липсват живите ефекти на гланца. Тя не произвежда отблясъци и е устойчива на размазване и отпечатъци, оставени от пръсти.
Moodboard
Това е визуален инструмент, който показва нашите концепции и визуални идеи . То е добре обмислено и планирано подреждане на изображения, материали, части от текст и т.н.,в композиция, което има за цел да предизвика или представи определен стил, идея, усещане или концепция.
Photo-Gloss
Фото-гланц, гланцова хартия за фотографски печат, осигурява максимален гланцов вид и най-висока точност на разделителната способност на отпечатаните изображения.
Retouch
Ретуширането на снимки е процесът на промяна на изображение, за да се подготви за окончателното представяне. По-конкретно, думата „ретуширане“ се отнася до всеки процес, използван за физическа промяна на изображението. Във фотографията ретуширането е за премахване на определени дефекти от изображението. То означава промяна и манипулиране на снимката извън контрола и възможностите на фотографа в камерата.
Scaling
Мащабът се отнася до относителния размер на елемент на дизайна в сравнение с друг елемент. Както пише дизайнерът Стивън Брадли, „един обект няма мащаб, докато не се види в сравнение с нещо друго“.
User Interface (Ui) Design
Потребителският интерфейс е графичното оформление на приложение. Състои се от бутоните, върху които потребителите натискат, текста, който четат, изображенията, плъзгачите, полетата за въвеждане на текст и всички останали елементи, с които потребителят взаимодейства.
Uv
UV покритието е отличен начин да направите вашите печатни материали изпъкнали. То осигурява брилянтен външен блясък. Покритието осигурява дебел слой защита за дълготрайна издръжливост, което ви дава най-голям ефект.
UV покритието е бистра смес, която се нанася върху мокра хартия, след което незабавно се изсушава от ултравиолетова светлина (UV е съкратено от ултравиолет). Няколко вида съединения се използват за покритие на хартия. Химикалите включват полиетилен, калциев карбонат и каолинит. Тези съединения се рафинират и се смесват с вискозификатори, които им помагат да се придържат към хартията. За нанасяне на покритието след печат се използва UV машина за покритие.
Активи (Ресурси) На Марката
Терминът активи на марката се отнася до файловете или ресурсите, които се събират, за да формират личността на марката и да определят нейния външен вид и усещане. Тези активи са жизненоважна част от изграждането на осведоменост за марката и разпознаваемостта и. Те са това, което отличава бизнеса и му придава характер и индивидуалност.
Брандбук
Брандбукът може да бъде описан като ръководство за потребителя на вашата марка . Това е ключов инструмент и позволява на всеки да знае в детайли как да използва имиджа на вашата марка във всяка среда, както онлайн , така и офлайн .
Брандбукът съдържа всички елементи, които изграждат вашата марка, от нейните основополагащи принципи ( мисия , визия , ценности ...) до визуалната й идентичност (лого, цветове, визуализация...). По този начин той служи като референтен документ за всичко, свързано с използването на вашата марка.