Речник на дизайн термините *бета версия

Речник на дизайн термините *бета версия

Търси по буква

Търси по категория

Търси по ключова дума

Всички термини въведени от Liana Zafeiri

Поле Със Съобщения

„Полето със съобщения“ (message box) представлява малък прозорец, който изскача, предоставя информация на потребителите и ги моли да предприемат действия, преди да преминат към следващата стъпка. Добър пример за това е изтриването на съобщение от “Trash” папката. Появява се съобщение, което ви кара да потвърдите дали искате да изтриете даденото съобщение перманентно (завинаги).

Потребителски Поток

Потребителският поток описва планираната поредица от стъпки, които потребителят трябва да предприеме, за да постигне цел за даден продукт. Те често включват име, стъпки и описание на това, което се случва по време на всяка стъпка.

Принцип На Затвореността

Принцип на Гещалт, който гласи, че човек предпочита цялостни форми, така че автоматично запълва празнините между елементите, за да възприеме пълно изображение. Така първо може да види цялото.

Принцип На Сходството

Гещалт принцип, при който елементи се групират в отделна обособена група. Включват се свързани обекти в една и съща затворена група, за да се покаже, че стоят отделно от други.

Прототип

Прототипът е предварителен модел на крайния продукт, използван за тестване. Често се създават прототипи с различна вярност по време на процеса на разработване на продукта.

Радио Бутони

Радио бутоните са малки кръгли бутони, които се използват, за да позволят на потребителя да избира по един елемент всеки път. Те могат да бъдат объркани с квадратчета за отметка, които позволяват на потребителите да кликват върху няколко елемента наведнъж.

Растерно Изображение

Растерното изображение представлява графика, която се състои от мрежа от пиксели, като всеки пиксел има стойности за цвят, нюанс, наситеност и прозрачност. За разлика от векторните изображения, тези графики не се мащабират добре и променят качеството си - изображенията се „пикселизират“.

Рефакторинг

Рефакторингът е процесът на почистване и подреждане на кода, без да се засяга функционалността, като по същество се повишава качеството му. Това не се прави наведнъж, а по-скоро на малки, постепенни стъпки.

Скициране

Скицирането е бързо рисуване със свободна ръка, предназначено да помогне дизайнерът да обмисля и записва идеи. Скиците всъщност не са полирани или завършени продукти – това е по-скоро визуално водене на бележки.

Софтуер

Това са програмите и друга оперативна информация, използвана от компютър.

Спринтове

При гъвкавото разработване на софтуер това са определени периоди от време, определени за изпълнение на определени задачи „спринтове“. Продължителността им може да варира, но обикновено е около 1-3 седмици.

Спринтове

При гъвкавото разработване на софтуер това са определени периоди от време, определени за изпълнение на определени задачи „спринтове“. Продължителността им може да варира, но обикновено е около 1-3 седмици.

Странична Лента

Страничната лента може да бъде видима или прибрана и показва меню с навигационни действия или съдържание отстрани на уеб страница или приложение.

Тегло На Шрифта

Тегло или плътност (чернота) на шрифта се нарича отношението на дебелината на щрихите спрямо височината на знаците. На български шрифтовете с малко тегло обикновено се наричат „светли“, а тези с голямо – „тъмни“. Например удебеленият шрифт има по-голямо тегло на шрифта.

Текстови Полета

Текстовите полета, много просто, позволяват на потребителите да въвеждат текст. Използвани във формуляри или въпросници, потребителите могат да въвеждат един или няколко реда текст.

Тестване На Ползваемостта

Тестването на ползваемостта е изследователски метод, който позволява да се оцени колко лесен е даден продукт за използване, като се тества върху група представителни потребители.

Тон

Светлината или тъмнината на елемент от дизайна. Тонът на нюанса може да се промени чрез увеличаване на нивото на неутрално сиво.

Топлинна Карта

Топлинната карта е графично представяне на областите на даден продукт, които получават най-голямо внимание от страна на потребителя. Те използват цветови спектър от топло към студено, за да покажат къде точно най-често или най-рядко „ходят“ потребителите.

Формуляр

Формулярите са съпътстваща част от живота ни. Онлайн формулярите, както и всички останали, се попълват от потребителите с цел подаването на определена информация. Често срещан пример е попълването на адрес за доставка при онлайн поръчки.

Цветова Палитра В Потребителски Интерфейс

Цветовата палитра е малка комбинация от цветове, използвана за изграждане на нов дизайн. Дизайнерът на потребителския интерфейс ще ги използва, за да представи визуално марката, да бъде визуално приятна и да предаде информацията. Например червеното може да се използва за предупреждения или грешки, а зеленото може да се използва за успех.
Добави термин

Речник на дизайн термините

Този речник на дизайн термините (glossary) e създаден от екипа на БДГ и от доброволците, за да улесни 1) професионалните дизайнери и 2) клиентите, които работят с дизайнери. Речникът не претендира за изчерпателност, но е базиран на механизъм с гласуване, който дава възможност всеки да добави по-добра дефиниция за дадена дума и тя да бъде изведена от потребителите като "основна" ако е по-ясно и акуратно написана. Т.е. - речникът е динамичен и цялата дизайн общност го администрира.
Отдели 3 минути и въведи твой дизайн термин!
За другите проекти на БДГ - виж тук.

Видео