Речник на дизайн термините *бета версия

Речник на дизайн термините *бета версия

Търси по буква

Търси по категория

Търси по ключова дума

Категория Web design

Монохроматични Цветове

Цветове, принадлежащи на цветна схема изградена от един (базов) цвят и неговите сенки (цвета с добавено черно), отенъци (цвета с добавено бяло) и нюанси (с добавени бяло и черно едновременно).

Мултимедиен Дизайн

Дизайн на мултимедийни инструменти, като банери, презентации, рекламни клипове, сплаш скрийнове, онлайн игри и други, които позволяват интерактивно и атрактивно поднасяне на посланията. Чест похват в мултимедийните материали е употребата на звук.

Навигационни Компоненти

Навигационните компоненти са елементи, които позволяват на потребителя да взаимодейства с продукта и да го използва. Навигационен път, плъзгач, поле за търсене, етикети и икони – всички те са примери за навигационни компоненти. Те уведомяват потребителя къде се намира и му помагат да стигне до следващото желано място.

Навигация На Сайта

Навигацията на сайта е система от менюта и връзки, които служат за движение на посетителя в даден сайт.

Нарязване (Групиране)

Групирането се използва от дизайнерите за разделяне на големи части от информация, изображения или текст на по-малки части, което ги прави по-лесни за разбиране. Когато елементи или информация са „разделени“ в един и същ „регион“ на уеб страница или приложение, се смята, че те са свързани.

Наситеност На Цвета

Saturation е степента на интензивност и жизненост на цвета. Например, цветът с слабо насищане може да изглежда по-блед и избелял, докато по-силно наситеният цвят може да изглежда по-жизнен и цветен. Виж линка с пример за Saturation.

Начална Страница

Начална страница на сайт, наричана още “главна” или “входна”. Тя представлява своеобразен център на информацията и обикновено е записана във файл с име index.html.

Начална Страница

Началната страница по същество е корицата на уебсайта. Обикновено това е най-уникалната страница, която дава на посетителите незабавна представа каква е организацията, продукта (услугата). Началната страница също ги насочва към друга важна информация, касаеща вътрешните страници на уебсайта.

Обем (На Уеб Трафик)

Обемът на трафика представлява размерът на трафикa (под формата на импресии или посещения на уебстраница) на даден уебсайт за определен период от време.

Оптимизация На Търсачки

Практика, която цели да увеличи количеството и качеството на трафика към даден уебсайт, чрез генериране на резултати от органично (безплатно) търсене на Интернет пространството, изпълнено от уеб търсачките (search engines). Общата оптимизацията е многопластов процес и се постига чрез оптимизиране на редица фактори, които изграждат крайното присъствие и откриваемост на уебсайта в Интернет.

Оптичен Баланс

Чрез постигане на Оптичен Баланс в композицията се стремим да задържим вниманието колкото се може по-дълго върху нея.

Основен Бутон

Ако има няколко „call to action“ бутона на екрана, основният бутон ни уведомява кое действие е най-важно. Затова те са разположени възможно на най-видимо място и обикновено са по-контрастни като цвят.

Пагинация

Това е номерация на страници в ръкопис, книга, уебсайт. Чрез разделянето на съдържанието между отделни страници, пагинирането позволява на читателите да знаят къде се намират, като същевременно им позволява да прескачат между страниците или да ги четат по ред.

Падащо Меню (Падащ Списък / Лист)

Падащите списъци са подобни на радио бутоните, но спестяват много място на екрана. Падащото действие се случва, когато потребителят избере елемент от списък и менюто пада, за да разкрие повече информация. Тези списъци може да изискват инструкция, като „щракнете тук“, за да помогнат на потребителите да навигират в пространството.

Пейдж

Жаргонно се използва когато става съпрос за уеб страница.

Персона

Персоната е представяне на целевия потребител. Те не са непременно реално лице, но са изградени с помощта на реална информация и данни, базирани на реални потребители.

Пиксел

Пикселът е основният елемент на цифровото изображение.

Плъзгащи Се Контроли

Позволяват на потребителите да задават или променят стойност. Много често срещан пример за това е задаването на ценови диапазон. Друг пример е промяната на нивата на яркост на екрана на телефон.

Подсказка

Когато потребител задържи курсора на мишката над определен елемент, се появява подсказка, която го обяснява допълнително. Например, когато бъде поискан CVV номер в онлайн магазин, обикновено се появява подсказка, която казва къде се той на кредитната или дебитна карта.

Подход „Проследяване На Очите“

За да настроим и измерим нашите UX усилия, ще искаме да разберем какво правят потребителите с нашите продукти. Подходът ни позволява да измерваме активността на движение на очите на потребителите със специализирани инструменти, показвайки ни на къде гледат потребителите и в какъв ред.
Добави термин

Речник на дизайн термините

Този речник на дизайн термините (glossary) e създаден от екипа на БДГ и от доброволците, за да улесни 1) професионалните дизайнери и 2) клиентите, които работят с дизайнери. Речникът не претендира за изчерпателност, но е базиран на механизъм с гласуване, който дава възможност всеки да добави по-добра дефиниция за дадена дума и тя да бъде изведена от потребителите като "основна" ако е по-ясно и акуратно написана. Т.е. - речникът е динамичен и цялата дизайн общност го администрира.
Отдели 3 минути и въведи твой дизайн термин!
За другите проекти на БДГ - виж тук.

Видео