Речник на дизайн термините *бета версия

Речник на дизайн термините *бета версия

Търси по буква

Търси по категория

Търси по ключова дума

Категория Advertising

Subtractive Colors

Метод за смесване на три основни цвята (маджента/ magenta M, сайан/ cyan C, жълто/ yellow Y), при който се използва светлинен източник и цветни филтри, които при частичното им препокриване произвеждат нови цветове на принципа на взаимното неутрализиране (субтрактиране) на определни дължини на вълната на използваните основни цветове; полученият цвят се нарича субтрактивен, защото негова дължина на вълната е по-малка от сбора на дължините на вълната на съставящите го цветове. Пример: Въпрос: M + Y = ??? чрез субтрактиране Решение: знаейки, че Y = (-Blue) от разположението им в цветното колело и M = (Blue + Red) простото алгебрично уравнение (B+R)+(-B) ще ни даде резултат R (червено). Червеното е субтрактивен цвят, резултат от смесване на маджента и сайан, при което синият цвят съдържан в маджентата е неутрализиран от липсата на син цвят в жълтото, оставяйки само червеното като краен продукт.

Swash

В типографията: Декоративно продължение или щрих към формата на буквата; swash (произнасяно [суаш]) може да бъде част от дизайна на буквата, да е достъпна като допълнителен глиф или да е самостоятелно допълнение към стандартната форма на буквата.

Thumbnail

Умалена версия на оригинално изображение, която обикновено служи за по-лесното и бързо преглеждане на множество изображения и/или помага уебстраниците да бъдат зареждани по-бързо, тъй като по-малкият размер на изображенията не натоварва процеса на зареждане.

Tint

Tint (нюанс) е разнообразието на един цвят. Craftsy (линкът по- долу) обяснява, че нюанса се създава, когато добавите бяло към всеки оттенък от цветното колело. Това осветява и отслабва оттенъка, което го прави по-малко интензивн.

Traffic / Web Traffic

Уеб трафик е количеството данни, изпратени и получени от посетителите на уеб сайт. Това задължително не включва трафика, генериран от ботове (web robot). От средата на 90-те години уеб трафикът е най-голямата част от интернет трафика. Това се определя от броя посетители и броя посетени страници. Сайтовете наблюдават входящия и изходящия трафик, за да видят кои части или страници на сайта им са популярни и дали има видими тенденции, като например една конкретна страница, която се разглежда най-вече от хора в определена държава. Има много начини за наблюдение на този трафик и събраните данни се използват за подпомагане на структурирането на сайтовете.

Typography

Типографията е визуалният компонент на изписаната дума, която включва всеки един детайл на всяка една буква по отделно. Всеки визуално показван текст, независимо дали е на хартия, екран или билборд, включва типография.

Volume (Of Web Traffic)

Обемът на трафика представлява размерът на трафикa (под формата на импресии или посещения на уебстраница) на даден уебсайт за определен период от време.

Wireframe/ Website Wireframe

Опростена, черно-бяла скица на елементите, съдържащи се на страниците на даден уебсайт- тяхното разположение, големина, характеристики, както и схематично очертаване на полетата за конверсия и навигацията на цялостния уебсайт. Wireframes (уаиърфрейм(с)) не използват цветове, различни шрифтове, логота или други елементи, които биха отнели фокуса от основната им цел, която е структурата на уебсайта да бъде изградена толкова ефективно и функционално така, че той да може да се адаптира към промяна в обема на информация, съдържаща се на него, смяна на целите на уебсайта и/или увеличение на трафика, които минава през него.

Workflow

Или така наречения Работен Процес, този термин се използва най - често когато трябва да опишем какви са свъпките и организацията когато работим по дадена задача или проект.

Аналогови Цветове

Цветова схема, изградена от три цвята, които стоят един до друг в цветното колело.

Анимиран Банер

Анимираният банер съдържа 2D или 3D анимация (смяна и/или движения на снимки, предмети, текст и др.) и се използва за по-ефективно привличане на вниманието на посетителите на даден сайт.

Банер

Банерът се използва за привличане на посетители към даден сайт и е най-разпространената форма на реклама в интернет. Банерът представлява картинка или кратка анимация, която се поставя в уеб сайт. Банерите са два вида – статични или анимирани. • 468х60 - full banner; • 234x60 - Half banner; • 125x125 - Square banner; • 88x31 или 90x30 - micro button • 120x240 - Vertical banner.

Банер

Наричан също banner ad, това е, в общият случай, правоъгълно рекламно каре, разположено над, под или в страни на основното съдържание на уебстраница. Banner е свързан с уебсайта на рекламодателя, затова кликване върху банера дава достъп до продуктите или суслугите, които са рекламирани чрез него. Съвременните технологии дават възможност банерите да съдържат аудио и видео, наред с текст и изображения.

Баунс Рейт

Баунс рейт (срещан още като Степен на отпадане) е метрика използвана в уеб трафик анализирането. Това е процента посетители, които влизат един сайт и попадайки на първата страница, веднага го напускат без да продължат да разглеждат други страници от този сайт. Посетителят може да напусне като затвори прозореца браузера си, напише друг URL в адрес бара, кликайки върху бутона „Назад“ и т.н.

Бекграунд

Под Бекгаунд може да се разбира най-общо "това което е зад фокуса на основният обект". Веднага даваме пример: Във фотографията е всичко това което се пада ЗАД обекта на фокус (дървета, сгради и тн.). В дизайна е основният цвят или шарка която сте избрали да стои ПОД основните ви елементи. В музиката също има Бекграунд, който се явява основният ритъм върху който се надгражда целия хит.

Бранд / Марка

Бранд е термин в маркетинга, който описва компания, продукт, продуктова линия или услуга. Марката се среща под различни форми, включително име, символ, комбинация на цветове или слоган. Защитената от закона марка се нарича търговска марка.

Браузер/ Уеб Браузер

Софтуерна програма, която спомага достъпа, изтеглянето и визуализирането на информация от интернет, която може да е под формата на текст, изображения и/или видео. Браузерът намира търсената информация посредством така наречения URL (uniform resource locator), въведен от ползвателя, след което превежда информацията от търсената уеб страница от HTML (the main markup language for web pages) на разбираем за човешкия мозък език.

Бриф

Дизайн бриф е основен документ съпровождащ един дизайн проект. Създава се в съотвествие с изискванията на клиента (възложителя) с цел да се опишат резултатите и обхвата на проекта, включително всички продукти или дейности, график за изпълнение, бюджет и т.н. Брифът също така служи за оценка на ефективността на дизайна след завършването му.

Глиф

В типографията: Нестандартна, понякога декоративна вариация на буквата, която е идва като допълнение към основния шрифт.

Грид ( Решетка )

В графичния дизайн, Грид е структура (обикновенно двуизмерна), изградена от серия прави линии които се пресичат (вертикални, хоризонтални и под ъгъл) или такива, които са огънати, служещи за подреждане на садържание. Те служат като ранмка, чрез която дизайнерът може да организира графичните елементи (снимки, глифове, параграфи и пр.) по рационален начин, лесен за възприемане. Елементите спрямо грида може да са върте, вън или частично в грида.
Добави термин

Речник на дизайн термините

Този речник на дизайн термините (glossary) e създаден от екипа на БДГ и от доброволците, за да улесни 1) професионалните дизайнери и 2) клиентите, които работят с дизайнери. Речникът не претендира за изчерпателност, но е базиран на механизъм с гласуване, който дава възможност всеки да добави по-добра дефиниция за дадена дума и тя да бъде изведена от потребителите като "основна" ако е по-ясно и акуратно написана. Т.е. - речникът е динамичен и цялата дизайн общност го администрира.
Отдели 3 минути и въведи твой дизайн термин!
За другите проекти на БДГ - виж тук.

Видео