Речник на дизайн термините *бета версия

Речник на дизайн термините *бета версия

Търси по буква

Търси по категория

Търси по ключова дума

Всички термини въведени от Liana Zafeiri

Toggle

Те действат като превключвател между две състояния - включване и изключване, позволявайки на потребителите да променят настройката между тях. Например, превключвател може да се използва в настройките на телефон за включване или изключване на Wi-Fi или Bluetooth връзки.

Tone

Светлината или тъмнината на елемент от дизайна. Тонът на нюанса може да се промени чрез увеличаване на нивото на неутрално сиво.

Tooltip

Когато потребител задържи курсора на мишката над определен елемент, се появява подсказка, която го обяснява допълнително. Например, когато бъде поискан CVV номер в онлайн магазин, обикновено се появява подсказка, която казва къде се той на кредитната или дебитна карта.

Ui Element

Елементите на потребителския интерфейс (UI) са всички различни части, намиращи се в интерфейса, от които се нуждае потребителя, за да задейства конкретни действия или да оперира с приложение или уебсайт.

Ui Pattern

Моделите на потребителския интерфейс са решения за многократна употреба на често срещани проблеми с използваемостта в продукти или в мрежата, изразени като колекция от елементи на потребителския интерфейс.

Ui Елемент

Елементите на потребителския интерфейс (UI) са всички различни части, намиращи се в интерфейса, от които се нуждае потребителя, за да задейства конкретни действия или да оперира с приложение или уебсайт.

Ui Модел

Моделите на потребителския интерфейс са решения за многократна употреба на често срещани проблеми с използваемостта в продукти или в мрежата, изразени като колекция от елементи на потребителския интерфейс.

Unit Testing

Процесът на тестване на части от приложение, за да се гарантира, че работят правилно. Може да се направи ръчно или може да бъде автоматизиран процес.

Usability Testing

Тестването на ползваемостта е изследователски метод, който позволява да се оцени колко лесен е даден продукт за използване, като се тества върху група представителни потребители.

User Flow

Потребителският поток описва планираната поредица от стъпки, които потребителят трябва да предприеме, за да постигне цел за даден продукт. Те често включват име, стъпки и описание на това, което се случва по време на всяка стъпка.

User Persona

Персоната е представяне на целевия потребител. Те не са непременно реално лице, но са изградени с помощта на реална информация и данни, базирани на реални потребители.

User-Centered Design

Както подсказва терминът, дизайнът, ориентиран към потребителя, или UCD, е итеративна рамка за проектиране, в която потребителите и техните нужди винаги са в центъра на всяко решение.

Vector Image

Векторното изображение е мащабируем графичен формат. За разлика от растерните изображения, той не разчита на мрежа от пиксели, за да формира графиката, което облекчава проблемите с пикселизацията, когато изображението се преоразмерява.

Visual Design

Визуалният дизайн е свързан с прилагането на текст, цветове и изображения по начин, който подобрява дизайна или взаимодействието. Като област, той „надгражда“ дизайна на потребителския интерфейс (UI). Визуалният дизайн взема предвид естетиката на при създаването на приложение или уебсайт. Има голямо припокриване между визуалния дизайн и дизайна на потребителския интерфейс, но едно общо разграничение е, че визуалните дизайнери вземат предвид цялостната визуална марка и идентичност, вместо да се фокусират върху отделни дизайни.

Visual Hierarchy

Визуалната йерархия е принцип на уеб дизайна, при който елементите са подредени така, че да показват реда на тяхната важност. Чрез структурирането на визуални атрибути, като икони на менюта, потребителите могат лесно да разберат информацията и да не се изгубят, опитвайки се да знаят къде да търсят на дадена страница. Резултатите са подобрено потребителско изживяване. Освен това стратегическото и логично оформление на елементите на сайта влияе върху възприятията на потребителите и ги насочва към желаните действия.

Аватар

Аватарите представляват икони или фигури, които са репрезент на определен потребител в онлайн пространството и/или във видеоигра.

Анализ

Анализът измерва човешкото поведение на даден уеб сайт. Така дизайнерът разбира и интерпретира по-добре моделите на поведение при продуктите, които използва потребителя.

Анализ На Задачите

Анализът на задачите е процес на изброяване на задачи или стъпки, които потребителят предприема, за да изпълни дадена цел от негова гледна точка. Обикновено се прави по време на ранните етапи от разработването на продукта, за да помогне да се идентифицират и съобщят проблемите в потребителското изживяване.

Баланс

Този термин се отнася до разпределението на визуалните елементи в дизайна. Балансираният дизайн обикновено е привлекателен визуално, но небалансираната графика може да се използва, за да насочи окото към най-важната информация.

Блок-Схема

Блок-схемите илюстрират стъпките, които потребителят може да предприеме, за да изпълни задача, свързана с даден продукт. При дизайна на потребителското изживяване (UX) дизайнерите използват блок-схеми главно, за да начертаят как потребителите се движат през интерфейс, като например приложение, за да постигнат целите си (напр. да купуват дрехи онлайн). Те описват връзките между страници/екрани и показват всички интерактивни възможности – началните точки, необходимите действия, моментите на вземане на решение и крайните точки – докато потребителите срещат и използват интерфейси. Те също имат за цел да отчитат различните фактори, които влияят на взаимодействията на потребителите (напр. натоварена среда).
Добави термин

Речник на дизайн термините

Този речник на дизайн термините (glossary) e създаден от екипа на БДГ и от доброволците, за да улесни 1) професионалните дизайнери и 2) клиентите, които работят с дизайнери. Речникът не претендира за изчерпателност, но е базиран на механизъм с гласуване, който дава възможност всеки да добави по-добра дефиниция за дадена дума и тя да бъде изведена от потребителите като "основна" ако е по-ясно и акуратно написана. Т.е. - речникът е динамичен и цялата дизайн общност го администрира.
Отдели 3 минути и въведи твой дизайн термин!
За другите проекти на БДГ - виж тук.

Видео