Речник на дизайн термините *бета версия
Търси по буква
Търси по категория
Търси по ключова дума
Най-нови термини в речника
Raster Image
Растерното изображение представлява графика, която се състои от мрежа от пиксели, като всеки пиксел има стойности за цвят, нюанс, наситеност и прозрачност. За разлика от векторните изображения, тези графики не се мащабират добре и променят качеството си - изображенията се „пикселизират“.
Растерно Изображение
Растерното изображение представлява графика, която се състои от мрежа от пиксели, като всеки пиксел има стойности за цвят, нюанс, наситеност и прозрачност. За разлика от векторните изображения, тези графики не се мащабират добре и променят качеството си - изображенията се „пикселизират“.
Формат на растерно изображение , използван най-често при файлове за печат и уеб базирани документи.
Mock-Up
Реалистично представяне на това как ще изглежда дизайнът — умален или пълен модел на дизайна, използван за демонстриране, популяризиране и валидиране на дизайна. Също може да се нарече „доказателство“ на дизайна.
Comp
Груба версия на дизайн, която често се създава като скица с молив, но може да бъде и дигитална рисунка. Съкратено от „изчерпателно оформление“.
Hover State
Състоянието на задържане (наричано също състояние на преобръщане) е лека анимация, която се задейства, когато потребителят постави курсора си върху връзката. Това помага да се гарантира, че посетителите на сайта знаят върху какво могат и върху какво не могат да кликнат в целия сайт. Състоянието на задържане може да бъде обозначено с бутон, който променя цвета си, или с цели дизайнерски елементи, които се движат или изчезват навътре и навън.
Homepage
Началната страница по същество е корицата на уебсайта. Обикновено това е най-уникалната страница, която дава на посетителите незабавна представа каква е организацията, продукта (услугата). Началната страница също ги насочва към друга важна информация, касаеща вътрешните страници на уебсайта.
Начална Страница
Началната страница по същество е корицата на уебсайта. Обикновено това е най-уникалната страница, която дава на посетителите незабавна представа каква е организацията, продукта (услугата). Началната страница също ги насочва към друга важна информация, касаеща вътрешните страници на уебсайта.
Visual Hierarchy
Визуалната йерархия е принцип на уеб дизайна, при който елементите са подредени така, че да показват реда на тяхната важност.
Чрез структурирането на визуални атрибути, като икони на менюта, потребителите могат лесно да разберат информацията и да не се изгубят, опитвайки се да знаят къде да търсят на дадена страница. Резултатите са подобрено потребителско изживяване. Освен това стратегическото и логично оформление на елементите на сайта влияе върху възприятията на потребителите и ги насочва към желаните действия.
Визуална Йерархия
Визуалната йерархия е принцип на уеб дизайна, при който елементите са подредени така, че да показват реда на тяхната важност.
Чрез структурирането на визуални атрибути, като икони на менюта, потребителите могат лесно да разберат информацията и да не се изгубят, опитвайки се да знаят къде да търсят на дадена страница. Резултатите са подобрено потребителско изживяване. Освен това стратегическото и логично оформление на елементите на сайта влияе върху възприятията на потребителите и ги насочва към желаните действия.
Visual Design
Визуалният дизайн е свързан с прилагането на текст, цветове и изображения по начин, който подобрява дизайна или взаимодействието. Като област, той „надгражда“ дизайна на потребителския интерфейс (UI). Визуалният дизайн взема предвид естетиката на при създаването на приложение или уебсайт.
Има голямо припокриване между визуалния дизайн и дизайна на потребителския интерфейс, но едно общо разграничение е, че визуалните дизайнери вземат предвид цялостната визуална марка и идентичност, вместо да се фокусират върху отделни дизайни.
Визуален Дизайн
Визуалният дизайн е свързан с прилагането на текст, цветове и изображения по начин, който подобрява дизайна или взаимодействието. Като област, той „надгражда“ дизайна на потребителския интерфейс (UI). Визуалният дизайн взема предвид естетиката на при създаването на приложение или уебсайт.
Има голямо припокриване между визуалния дизайн и дизайна на потребителския интерфейс, но едно общо разграничение е, че визуалните дизайнери вземат предвид цялостната визуална марка и идентичност, вместо да се фокусират върху отделни дизайни.
Toggle
Те действат като превключвател между две състояния - включване и изключване, позволявайки на потребителите да променят настройката между тях. Например, превключвател може да се използва в настройките на телефон за включване или изключване на Wi-Fi или Bluetooth връзки.
Бутон За Превключване
Те действат като превключвател между две състояния - включване и изключване, позволявайки на потребителите да променят настройката между тях. Например, превключвател може да се използва в настройките на телефон за включване или изключване на Wi-Fi или Bluetooth връзки.
Tooltip
Когато потребител задържи курсора на мишката над определен елемент, се появява подсказка, която го обяснява допълнително. Например, когато бъде поискан CVV номер в онлайн магазин, обикновено се появява подсказка, която казва къде се той на кредитната или дебитна карта.
Подсказка
Когато потребител задържи курсора на мишката над определен елемент, се появява подсказка, която го обяснява допълнително. Например, когато бъде поискан CVV номер в онлайн магазин, обикновено се появява подсказка, която казва къде се той на кредитната или дебитна карта.
Thumb Reachability
Лесно запомнящо се като правило. Когато хората използват мобилните си телефони, те обикновено могат да работят само с палците си. Хората не могат да протягат палци към горната или средната част на екрана, така че дизайнерите трябва да обмислят разположението на интерактивните елементи на екрана около това.
Горната лява страна на екрана е трудна за достигане с палец, докато долната лява страна е лесна. Долната дясна част и централната част на екрана са изпълними, но не са идеални.
Достъпност На Палеца
Лесно запомнящо се като правило. Когато хората използват мобилните си телефони, те обикновено могат да работят само с палците си. Хората не могат да протягат палци към горната или средната част на екрана, така че дизайнерите трябва да обмислят разположението на интерактивните елементи на екрана около това.
Горната лява страна на екрана е трудна за достигане с палец, докато долната лява страна е лесна. Долната дясна част и централната част на екрана са изпълними, но не са идеални.
Text Fields
Текстовите полета, много просто, позволяват на потребителите да въвеждат текст. Използвани във формуляри или въпросници, потребителите могат да въвеждат един или няколко реда текст.
Текстови Полета
Текстовите полета, много просто, позволяват на потребителите да въвеждат текст. Използвани във формуляри или въпросници, потребителите могат да въвеждат един или няколко реда текст.