Речник на дизайн термините *бета версия

Речник на дизайн термините *бета версия

Търси по буква

Търси по категория

Търси по ключова дума

Всички термини въведени от Liana Zafeiri

Контейнери

Контейнерът е част от потребителския интерфейс. Предназначен е да съдържа елементи от страница с определена ширина въз основа на размера на екрана на потребителя. Контейнерите са проектирани така, че бързо да регулират максималната си ширина въз основа на размера на екрана, на който се показват.

Контроли За Въвеждане

Контролите за въвеждане са интерактивни елементи, използвани във всеки интерфейс. Те включват квадратчета за отметка (checkboxes)¬, радио бутони (radio buttons), падащи списъци (dropdown lists), списъчни полета (list boxes), бутони (buttons), превключватели (toggles), текстови полета (text fields) и полета за дата (date fields).

Краен Потребител

При разработването на продукти крайният потребител е лице, което използва или възнамерява да използва в крайна сметка дадения продукт.

Ментален Модел

Мисловният модел представя това, което потребителят вярва, че е вярно за функционалността на продукта. Колкото повече този модел съответства на функционалността на продукта, толкова по-лесно ще бъде за него да го използва.

Микрокопие

Микрокопието е навсякъде в интерфейсите. Това са малките парчета текст, които се виждат в приложенията или уебсайтовете, които помагат да се навигира в тях. Например: етикети върху бутони, съобщения за грешки, текст в полетата за въвеждане.

Миниатюрна Скица

Малка груба чернова на изображение, начертано от дизайнер по време на фазата на концептуализация на дизайнерския проект.

Мобилна Мрежа

Мобилната мрежа се отнася до използването на интернет чрез преносими мобилни устройства. Все по-често смартфони и други устройства с безжични структури за достъп до данни имат достъп до същия „пълен“ интернет, традиционно достъпен от настолни или преносими компютри.

Навигационни Компоненти

Навигационните компоненти са елементи, които позволяват на потребителя да взаимодейства с продукта и да го използва. Навигационен път, плъзгач, поле за търсене, етикети и икони – всички те са примери за навигационни компоненти. Те уведомяват потребителя къде се намира и му помагат да стигне до следващото желано място.

Нарязване (Групиране)

Групирането се използва от дизайнерите за разделяне на големи части от информация, изображения или текст на по-малки части, което ги прави по-лесни за разбиране. Когато елементи или информация са „разделени“ в един и същ „регион“ на уеб страница или приложение, се смята, че те са свързани.

Начална Страница

Началната страница по същество е корицата на уебсайта. Обикновено това е най-уникалната страница, която дава на посетителите незабавна представа каква е организацията, продукта (услугата). Началната страница също ги насочва към друга важна информация, касаеща вътрешните страници на уебсайта.

Основен Бутон

Ако има няколко „call to action“ бутона на екрана, основният бутон ни уведомява кое действие е най-важно. Затова те са разположени възможно на най-видимо място и обикновено са по-контрастни като цвят.

Пагинация

Това е номерация на страници в ръкопис, книга, уебсайт. Чрез разделянето на съдържанието между отделни страници, пагинирането позволява на читателите да знаят къде се намират, като същевременно им позволява да прескачат между страниците или да ги четат по ред.

Падащо Меню (Падащ Списък / Лист)

Падащите списъци са подобни на радио бутоните, но спестяват много място на екрана. Падащото действие се случва, когато потребителят избере елемент от списък и менюто пада, за да разкрие повече информация. Тези списъци може да изискват инструкция, като „щракнете тук“, за да помогнат на потребителите да навигират в пространството.

Персона

Персоната е представяне на целевия потребител. Те не са непременно реално лице, но са изградени с помощта на реална информация и данни, базирани на реални потребители.

Плъзгащи Се Контроли

Позволяват на потребителите да задават или променят стойност. Много често срещан пример за това е задаването на ценови диапазон. Друг пример е промяната на нивата на яркост на екрана на телефон.

Подрязване

Това е начинът, по който отпечатаното парче ще бъде намалено до правилния размер, чрез рязане. Подрязването дава крайните (окончателни) размери на проекта.

Подсказка

Когато потребител задържи курсора на мишката над определен елемент, се появява подсказка, която го обяснява допълнително. Например, когато бъде поискан CVV номер в онлайн магазин, обикновено се появява подсказка, която казва къде се той на кредитната или дебитна карта.

Подход „Проследяване На Очите“

За да настроим и измерим нашите UX усилия, ще искаме да разберем какво правят потребителите с нашите продукти. Подходът ни позволява да измерваме активността на движение на очите на потребителите със специализирани инструменти, показвайки ни на къде гледат потребителите и в какъв ред.

Поле За Въвеждане

Полетата за въвеждане са местата, където потребителите могат да въвеждат съдържание в системата. Формулярите са най-често срещаният пример, но лентата за търсене е пример за поле за въвеждане, което използваме най-често.

Поле За Търсене

Полето за търсене позволява на потребителите да въведат ключова дума, фраза или заявка, за да търсят в индекс и да намерят най-подходящите резултати. Полетата за търсене обикновено са едноредови текстови полета – понякога с изображение на лупа вътре – и идват с придружаващ бутон за търсене.
Добави термин

Речник на дизайн термините

Този речник на дизайн термините (glossary) e създаден от екипа на БДГ и от доброволците, за да улесни 1) професионалните дизайнери и 2) клиентите, които работят с дизайнери. Речникът не претендира за изчерпателност, но е базиран на механизъм с гласуване, който дава възможност всеки да добави по-добра дефиниция за дадена дума и тя да бъде изведена от потребителите като "основна" ако е по-ясно и акуратно написана. Т.е. - речникът е динамичен и цялата дизайн общност го администрира.
Отдели 3 минути и въведи твой дизайн термин!
За другите проекти на БДГ - виж тук.

Видео