Речник на дизайн термините *бета версия
Търси по буква
Търси по категория
Търси по ключова дума
Категория Graphic design
Calibration
Цветова настройка за осигуряване на точно и консистентно (еднакво) възпроизвеждане на цветовете на различни устройства. (десктоп монитор, таблет, телефон, принтер и т.н.)
Calligraphy
Изкуството на декоративния почерк, често използвано в типографията и графичния дизайн, за да добави елегантност и стил към текста.
Camera Raw Filter
Camera Raw Filter е подгрупа на Adobe Camera Raw, която обработва необработени данни от камери и позволява повече контрол върху начина, по който данните от камерата се интерпретират в изображение.
Camera Raw Filter предоставя инструменти за поправка на изображения: коригиране на експозиция, цвят, детайлност, винетиране, оптика, рязкост, баланс на бялото, червени очи, премахване на петна и геометрия. Освен това има подробна хистограма, показваща изрязване на цветовете (максимална яркост/наситеност). Camera Raw Filter работи с 8-битови, 16-битови, RGB, скала на сивото и многоканални изображения и интелигентни обекти. Този филтър стартира друг прозорец с опции. Филтърът Camera Raw е част от разширените филтри на Adobe Photoshop.
Canvas
Canvas буквално преведено е платно. Това е работното поле, в рамките на което можете да работите. Някои елементи в слоевете могат да лежат извън него, но при сливането на всички слоеве, те ще бъдат изрязани.
Cap Line
В типографията: Въображаемата линия, която маркира горната граница на главните букви, както и на асендърите на някои малки букви.
Captcha
Акроним на C(ompletely) A(utomated) P(ublic) T(uring) (Test to Tell) C(omputers and) H(umans) A(part)- автоматизиран тест, чрез който се проверя дали човек, а не компютър, използва дадената система или уебсайт, при който се очаква потребителят да въведе набор от случайно избрани изображения, букви и/или цифри или да реши проста задача в посочено поле; обикновено captcha се използва като мярка за сигурност срещу извличане на информация от външен софтуер.
Channel Mixer
Корекция, която позволява на потребителя да промени отенъка на изображението и най-често се използва за корекции, направени на черно-бели изображения.
Chromaticity
Качеството на цвета, независимо от неговата яркост. Хроматичността се състои от два независими параметъра - нюанс (hue) и наситеност (saturation). Тези параметри произтичат от трихроматичната визия при хората, която се приема от повечето модели в цветната наука.
Clipping Mask – Подрязваща Маска
Обект или група, чиято форма маскира други произведения на изкуството, така че да се виждат само областите, които се намират във формата. Използва се във Фотошоп и Илюстратор.
Clone Stamp Tool
Инструментът Clone Stamp ви позволява да рисувате една част от вашата снимка върху друга. Това най-често се използва за дублиране или премахване на обекти. Той копира цвета и текстурата, вместо да ги смесва.
Cmyk
Абревиатура от Cyan, Magenta, Yellow, Key (Black). Това е субстрактивен цветен модел използван при печат, тъй като мастилото служи като филтър и отразява само определен цвят от спектъра.
Color
Визуален елемент на дизайна, който се отнася до нюанса, наситеността и яркостта на светлината, както се възприема от човешкото око. Цветът може да предизвика различни емоции и настроения и може да се използва за предаване на смисъл в дизайна.
Color Correction
Цветовата корекция е процес на балансиране на цветовете на изображението (било то статично, видео или филм), с цел заснетите необработени кадри да изглеждат както зрителя вижда образа на живо. Това включва корекция на проблеми с експозицията, баланса на бялото, цветови шум, контраст, нивата на черно, бяло и гама тоналностите.
Color Space
Цветовото пространство описва средата, в която цветовете са представени, подредени, сравнени или изчислени. Средата може дабъде едно-, дву-, три- или четириизмерна и нейните компоненти (цветни канали) представляват стойности на интензитета. Цветовото пространство е практическа адаптация на цветови модел и определя цветовата гама, която може да бъде възпроизведена използвайки този модел.
Color Theory
Цветовита теория създава логическа структура за цветовете. Тя три основни критерия: цветното колело, цветовата хармония и контекста на начина на използване на цветовете. Разбирането как да използвате различни цветове, за да предадете значението, е важна част от дизайна и маркетинга. Ако искате да научите още на Теорията за цветовете, вижте линка по-долу.
Communication Design
Използването на дизайн за предаване на информация и идеи, често използвани в рекламата, маркетинга и визуалната журналистика.
Comp
Груба версия на дизайн, която често се създава като скица с молив, но може да бъде и дигитална рисунка. Съкратено от „изчерпателно оформление“.
Complementary Colors
са двойки цветове, които, когато се комбинират, се отменят един друг. Това означава, че когато се комбинират, те произвеждат сив цвят като бяло или черно. Когато два Комплиментарни цята са разположени един до друг, те създават най-силен контраст. Поради този очевиден цветен сблъсък терминът "противоположни цветове" често се счита за по-подходящ от "допълващи се цветове".
Съвременната теория на цветовете използва или RGB добавящия цветен модел, или CMY субстрактния цветен модел, в който допълнителните двойки са червено-циан, зелено-магента и синьо-жълто.
В традиционния цветен модел RYB, допълващите цветови двойки са червени и зелени, жълти и лилави, синьо и оранжеви, въпреки че тези двойки не успяват да наложат модерните дефиниции на допълващи се цветове, тъй като те комбинират кафяв цвят.
Composite Image – Композитно Изображение
Изображение, което е създадено от няколко отделни изображения. Използва се предимно във Фотошоп.
Composition
Подреждането на елементите в дизайна, включително тяхното разположение, размер, пропорция и разстояние, което създава единно цяло и предава послание или идея.