Речник на дизайн термините *бета версия

Речник на дизайн термините *бета версия

Търси по буква

Търси по категория

Търси по ключова дума

Най-нови термини в речника

Наситеност На Цвета

Saturation е степента на интензивност и жизненост на цвета. Например, цветът с слабо насищане може да изглежда по-блед и избелял, докато по-силно наситеният цвят може да изглежда по-жизнен и цветен. Виж линка с пример за Saturation.

Saturation

Saturation е степента на интензивност и жизненост на цвета. Например, цветът с слабо насищане може да изглежда по-блед и избелял, докато по-силно наситеният цвят може да изглежда по-жизнен и цветен. Виж линка с пример за Saturation.

Pull Quote

Кратък цитат или извадка, извадени от основния текст, и използвани като визуален елемент, за да подчертаят важните идеи и да привлекат интерес към парчето. Изтеглените котировки са много чести в дизайна на списания.

Readability

Readability или Четливост е мярката за това колко лесно е да се разграничи една буква от следващата. Чистотата има много общо с избора ви на шрифт и начина, по който го използвате, т.е. по-простите серифни или санс серифни шрифтове обикновено са по-добри за по-малки "Боди Копита" (основно съдържание).

Legibility

Legibility или Четливост е мярката за това колко лесно е да се разграничи една буква от следващата. Чистотата има много общо с избора ви на шрифт и начина, по който го използвате, т.е. по-простите серифни или санс серифни шрифтове обикновено са по-добри за по-малки "Боди Копи'та" (основно съдържание).

Display Type

Текст, който е проектиран с цел привличане на вниманието. Помислете за заглавията на филмите върху постерите, заглавията на статиите в списанията, заглавията на вестниците и тн.

Body Copy

Това е основната част от текста в определен дизайн или публикация - текстовото съдържание във всеки уебсайт, съдържанието на книга, дори това което в момента четете е Body Copy.

Polygon

Градивна единица в геометричния модел, служеща за извеждане (изобразяване) на повърхността на обекта в триизмерно пространство; Равнинен обект запълващ празното място между ръбове (edges) в 3D модела. https://en.wikipedia.org/wiki/Polygon_(computer_graphics)

Rig

мор. такелаж, система от платна; гл. монтирам; В компютърната анимация се използва за костната структура (Еn. bones) и контролери (controllers), чрез които се анимира типажа. http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2017/ENU/?caas=caasvideoyoutubewatch-v-Nlm-0WkKtqk.html

Flat Design

Плоският дизайн е минималистичен подход, който се фокусира върху опростеността и практичноста (почти обратното на скейоморфизма). Тя има тенденция да има изобилие от открито пространство, ясни ръбове, ярки цветове и двуизмерни илюстрации.

Skeuomorphism

Скейоморфизмът е когато цифровият елемент е проектиран да изглежда като реплика на физическата работа. Например, сетете се за калкулатора на iPhone или за вестника на Apple, където библиотеката и списанията изглеждат и се чувстват така, сякаш са пред вас реално.

Контраст

Контраст възниква, когато два елемента на страницата са различни. Например, може да постигнем контраст между цвета на текста и цвета на фона, или тъмните спрямо светлите цветове. Често използваме силно изразеният контраст за да привлечем и насочим вниманието към нещо комкретно. В програмите за фото, видео и графична обработка може да варирате с контраста и така да постигнете още по-дълбок контраст.

Contrast

Контраст възниква, когато два елемента на страницата са различни. Например, може да постигнем контраст между цвета на текста и цвета на фона, или тъмните спрямо светлите цветове. Често използваме силно изразеният контраст за да привлечем и насочим вниманието към нещо комкретно. В програмите за фото, видео и графична обработка може да варирате с контраста и така да постигнете още по-дълбок контраст.

Negative Space

Бялото пространство, често известно като отрицателно пространство, се отнася до областта на дизайна, която е оставена празна. Това е пространството между графичните елементи, изображенията, копираното и всичко останало на страницата. Въпреки че е известно като бяло пространство, може да бъде всеки цвят. Изключителен пример за бяло пространство е началната страница на Google. Почти пълен с бели полета, за да се насърчат потребителите да се фокусират върху лентата за търсене: виж линка по-долу.

White Space

Бялото пространство, често известно като отрицателно пространство, се отнася до областта на дизайна, която е оставена празна. Това е пространството между графичните елементи, изображенията, копираното и всичко останало на страницата. Въпреки че е известно като бяло пространство, може да бъде всеки цвят. Изключителен пример за бяло пространство е началната страница на Google. Почти пълен с бели полета, за да се насърчат потребителите да се фокусират върху лентата за търсене: виж линка по-долу.

Текстура

Една текстура се определя от повърхностните характеристики на вашето изображение. В дизайна можете да използвате текстури като плат и тухли, за да отразите реалният визуален облик на действителната текстура. За да добиете по-добра представа вижте линка по-долу.

Texture

Една текстура се определя от повърхностните характеристики на вашето изображение. В дизайна можете да използвате текстури като плат и тухли, за да отразите реалният визуален облик на действителната текстура. За да добиете по-добра представа вижте линка по-долу.

Ratio

Ratio, или иначе казано Рейшио :) означава съотношени, отношени, пропорция. Среща се в дизайна като Aspect Ratio, Golden Ratio или когато става въпрос за връзката между два обекта и тяхното съотношение един към друг.

Aspect Ratio

Аспектното съотношение е пропорционалното съотношение между ширината и височината на правоъгълника (използва се правоъгълник, защото по-голямата част от екрани са по-широки, отколкото са високи). Аспектното съотношение се определя чрез математическо съотношение, като две числа се разделят от двоеточие. Ширина : Височина - Това означава, че 4 инча ширина на 3 инча височина ще бъде съотношение 4 : 3

Аспектното Съотношение

Аспектното съотношение е пропорционалното съотношение между ширината и височината на правоъгълника (използва се правоъгълник, защото по-голямата част от екрани са по-широки, отколкото са високи). Аспектното съотношение се определя чрез математическо съотношение, като две числа се разделят от двоеточие. Ширина : Височина - Това означава, че 4 инча ширина на 3 инча височина ще бъде съотношение 4 : 3
Добави термин

Речник на дизайн термините

Този речник на дизайн термините (glossary) e създаден от екипа на БДГ и от доброволците, за да улесни 1) професионалните дизайнери и 2) клиентите, които работят с дизайнери. Речникът не претендира за изчерпателност, но е базиран на механизъм с гласуване, който дава възможност всеки да добави по-добра дефиниция за дадена дума и тя да бъде изведена от потребителите като "основна" ако е по-ясно и акуратно написана. Т.е. - речникът е динамичен и цялата дизайн общност го администрира.
Отдели 3 минути и въведи твой дизайн термин!
За другите проекти на БДГ - виж тук.

Видео