Речник на дизайн термините *бета версия

Речник на дизайн термините *бета версия

Търси по буква

Търси по категория

Търси по ключова дума

Най-нови термини в речника

Knolling

Кнолингът е подреждане на различни обекти, така че те да са на 90 градуса ъгли един от друг, и след това ги заснемат отгоре. Тази техника създава много симетричен вид, който се чувства приятен за окото.

Scale

В дизайна Scale / Мащабът се отнася до размера на обект във връзка с друг обект. Два елемента с еднакъв размер могат да се разглеждат като равни. Докато елементите с ясна разлика в размера са склонни да се разглеждат като различни. Когато съставяте дизайн, помислете как можете да използвате мащаба, за да ви помогне да илюстрирате значението зад композицията си. Вземете по-долу примера; по-големият кръг изглежда по-влиятелен и по-важен от по-малкия. Може дори да кажете, че по-малкият кръг може да е малко плах или срамежлив.

Style Guide

Style Guide е ръководството и набор от стандарти за дизайна на всичко, свързано с вашата марка, независимо дали е страница на уеб сайт, визитна картичка или отпечатан документ. Причината да имате Style Guide е да осигурите пълна унифицираност на стила и формирането, там където марката се използва.

Brandmark

За разлика от Логотипа, Логомарк'а или още Брандмарк'а изобщо не съдържа името на фирмата,а вместо това абстрактно представя тази компания или продукт, само със символ или знак. В голямата си част Логата на повечето компании са комбинация от Логотип и Логомарк Пример за такива са Apple, Android, Google Chrome, Facebook и др. За повече примери, вижте линка по-долу.

Logomark

За разлика от Логотипа, Логомарк'а или още Брандмарк'а изобщо не съдържа името на фирмата,а вместо това абстрактно представя тази компания или продукт, само със символ или знак. В голямата си част Логата на повечето компании са комбинация от Логотип и Логомарк Пример за такива са Apple, Android, Google Chrome, Facebook и др. За повече примери, вижте линка по-долу.

Логомарк

За разлика от Логотипа, Логомарк'а или още Брандмарк'а изобщо не съдържа името на фирмата,а вместо това абстрактно представя тази компания или продукт, само със символ или знак. В голямата си част Логата на повечето компании са комбинация от Логотип и Логомарк Пример за такива са Apple, Android, Google Chrome, Facebook и др. За повече примери, вижте линка по-долу.

Логотип

Логотип е, името на компания или продукт което е с уникален дизайн и визия предназначено да се използва и да представя конкретната компания. Повечето пъти когато става въпрос за Лого, всъщност се има предвид Логотипа на компанията. Например - Disney, Coca Kola, Kodak, Pail Smith, Fila, Bvlgari и тн. За повече примери вижте линка по-долу.

Logotype

Логотип е, името на компания или продукт което е с уникален дизайн и визия предназначено да се използва и да представя конкретната компания. Повечето пъти когато става въпрос за Лого, всъщност се има предвид Логотипа на компанията. Например - Disney, Coca Kola, Kodak, Pail Smith, Fila, Bvlgari и тн. За повече примери вижте линка по-долу.

Tint

Tint (нюанс) е разнообразието на един цвят. Craftsy (линкът по- долу) обяснява, че нюанса се създава, когато добавите бяло към всеки оттенък от цветното колело. Това осветява и отслабва оттенъка, което го прави по-малко интензивн.

Hue

Всъщност, отенъка (Hue) е начинът по който се описва цвета сам по себе си. Отенък може да бъде всеки цвят. Например , червено, синьо и жълто са все отенъци.

Opacity

"Непрозрачността" често се използва в графичните софтуери, за да се определи колко точно на "прозира" изображението или обекта върху който работим, така, че обекта или изображението под него да се покаже. В Photoshop и други графични редактори Opacity обикновенно е плъзгач, който можете да използвате, за да регулирате непрозрачността на слоя върху който работите.

Timeline Panel

Панелът на "времевата линия" е мястото, където видеоклипът ви се оформя във който и да е от софтуерите за видео обработка (включително Photoshop). Чрез плъзгане на елементи от панела на проекта или монитора, който ползвате за източник и поставянето им в желания ред, създавате последователност от клипове и събития, които се пускат в хронологчния ред от ляво на дясно.

Milestone

Milestone е камък, разположен до пътя, който маркира разстоянието на километри до определено място :) Разбира се в дизайна нямаме точно това предвид. Терминът Milestone ползваме когато искаме да маркираме определен едапи от работата, по проекта, по който работим.

Градиент

Градиентът е постепенна и плавна промяна на цветовете от един към друг (като зелено постепенно преминава в синьо) или на цвят, който избледнява в прозрачност. Има два често срещани типа Градиенти: радиални, които са елипсовидни и линейни, които са насочени в определена посока.

Gradient

Градиентът е постепенна и плавна промяна на цветовете от един към друг (като зелено постепенно преминава в синьо) или на цвят, който избледнява в прозрачност. Има два често срещани типа Градиенти: радиални, които са елипсовидни и линейни, които са насочени в определена посока.

Теория За Цветовете

Цветовита теория създава логическа структура за цветовете. Тя три основни критерия: цветното колело, цветовата хармония и контекста на начина на използване на цветовете. Разбирането как да използвате различни цветове, за да предадете значението, е важна част от дизайна и маркетинга. Ако искате да научите още на Теорията за цветовете, вижте линка по-долу.

Color Theory

Цветовита теория създава логическа структура за цветовете. Тя три основни критерия: цветното колело, цветовата хармония и контекста на начина на използване на цветовете. Разбирането как да използвате различни цветове, за да предадете значението, е важна част от дизайна и маркетинга. Ако искате да научите още на Теорията за цветовете, вижте линка по-долу.

Хладни Цветове

Хладните цветове като синьо, зелено и светло лилаво имат способността да успокояват и утешават.

Cool Colors

Хладните цветове като синьо, зелено и светло лилаво имат способността да успокояват и утешават.

Топли Цветове

Топлите цветове се правят с червено, оранжево жълто и различни комбинации от тези цветове. Те дават приятелски, щастлив, уютен усещане.
Добави термин

Речник на дизайн термините

Този речник на дизайн термините (glossary) e създаден от екипа на БДГ и от доброволците, за да улесни 1) професионалните дизайнери и 2) клиентите, които работят с дизайнери. Речникът не претендира за изчерпателност, но е базиран на механизъм с гласуване, който дава възможност всеки да добави по-добра дефиниция за дадена дума и тя да бъде изведена от потребителите като "основна" ако е по-ясно и акуратно написана. Т.е. - речникът е динамичен и цялата дизайн общност го администрира.
Отдели 3 минути и въведи твой дизайн термин!
За другите проекти на БДГ - виж тук.

Видео