Речник на дизайн термините *бета версия

Речник на дизайн термините *бета версия

Търси по буква

Търси по категория

Търси по ключова дума

Буква B

Bounce Rate

Баунс рейт (срещан още като Степен на отпадане) е метрика използвана в уеб трафик анализирането. Това е процента посетители, които влизат един сайт и попадайки на първата страница, веднага го напускат без да продължат да разглеждат други страници от този сайт. Посетителят може да напусне като затвори прозореца браузера си, напише друг URL в адрес бара, кликайки върху бутона „Назад“ и т.н.

Bowl

Това са кръглите или елипсовидни форми, които представляват основната форма на буквите, като C, G, O - в главните букви и b, c, e, o, p в малките букви.

Brand

Бранд е термин в маркетинга, който описва компания, продукт, продуктова линия или услуга. Марката се среща под различни форми, включително име, символ, комбинация на цветове или слоган. Защитената от закона марка се нарича търговска марка.

Brand Book

Брандбукът може да бъде описан като ръководство за потребителя на вашата марка . Това е ключов инструмент и позволява на всеки да знае в детайли как да използва имиджа на вашата марка във всяка среда, както онлайн , така и офлайн . Брандбукът съдържа всички елементи, които изграждат вашата марка, от нейните основополагащи принципи ( мисия , визия , ценности ...) до визуалната й идентичност (лого, цветове, визуализация...). По този начин той служи като референтен документ за всичко, свързано с използването на вашата марка.

Brand Experience

Дефиницията за преживяване на марката е колективните отговори, които индивид или група имат към дадена марка. Това може да включва емоции, взаимодействия, усещания, мисли или всякакъв друг вид реакция. Изживяването с марката е трайното впечатление, което една компания създава в клиентите или широката публика и как марката влияе на техните чувства и поведение.

Brand Guide

Мислете за ръководство на марката като за наръчник за това как да създадем и съобщим идентичността на марка на света. Също така често наричан насоки за марка, брандбук или ръководство за стил на марката, той обикновено включва инструкции за всичко - от типография и тон на гласа до цветови палитри и използване на лого.

Brand Guidelines

Насоките за марката са ясно дефинирани правила и стандарти, които съобщават как вашата марка трябва да бъде представена в света. Те помагат на бизнеса да гарантира последователност и да демонстрира какво представлява компанията и какво прави. Мислете за това като за „наръчник с правила“, който централизира цялостния облик и усещане на идентичността на вашата марка. Какво трябва да включват насоките за марката? 1. Информация за историята, мисията, ценностите и визията на вашата марка 2. Указания за използване на логото, включително цветова палитра, файлов формат(и), минимални и максимални размери, контексти, разстояние и разрешения за използване, например къде трябва и не трябва да се показва 3. Цветова палитра, включваща RGB и CMYK кодове 4. Шрифтове и размери на текста (както печатни, така и цифрови) 5. Тон на гласа и граматически правила 6. Дизайнерски елементи и видове изображения, икони и фотография, които да се използват 7. Дизайн на визитки и бланки

Brand Identity

Бранд идентичнос е визуализацията на вашата марка по начин, който представя стойностите, съдържанието и етиката на компанията. Това може да включва неща като лого, визитки, бланки, униформи, дизайн на опаковката и др.

Brand Identity

Идентичността на марката е нещо повече от лого или продукт. Това е общото впечатление, което оставяме в потребителите, и разпознаваемите атрибути на марката, които я правят различими от конкурентите. Казано по-просто, идентичността на марката е нейната личност. Тя се основава на всяко преживяване и взаимодействие. Идентичността е определящата емоционална връзка между вас и вашите потребители. И тази връзка е ключова, когато се вземат решения за покупка.

Brand Interaction

Взаимодействието с марката се отнася до физическите или дигиталните връзки, които клиентите правят с марката и нейните хора. Подобно е на ангажираността и може да се случи по всяко време. Клиентите взаимодействат с марка, когато отворят опаковката или натиснат върху линк към блог в бюлетин, когато влязат в магазин или говорят със служител на контактния център.

Brand Recall

Определението за припомняне на марката е колко вероятно е хората да запомнят вашата марка, продукти и услуги.

Brand Recognition

Разпознаването на марката се отнася до способността на потребителите да разпознават и идентифицират конкретна марка. Обикновено се счита за успешно, когато потребителите могат да разпознаят марка, без изрично да бъде изложено нейното име, а само на визуални или слухови знаци като лога, опаковки или звук.

Branding

Процесът на създаване на уникална идентичност за продукт, услуга или компания, често постигнат чрез използването на лога, цветове и други дизайнерски елементи.

Brandmark

За разлика от Логотипа, Логомарк'а или още Брандмарк'а изобщо не съдържа името на фирмата,а вместо това абстрактно представя тази компания или продукт, само със символ или знак. В голямата си част Логата на повечето компании са комбинация от Логотип и Логомарк Пример за такива са Apple, Android, Google Chrome, Facebook и др. За повече примери, вижте линка по-долу.

Breadcrumbs

"Breadcrumbs" или "Трохте" са тип второстепенна навигационна схема, която разкрива местоположението на потребителя в уеб сайт или уеб приложение. Терминът идва от приказката за "Хензел и Гретел", в която двете деца оставяли хлебни трохи, за да образуват пътека обратно дома си.

Breakdown

Междинен кадър разположен между два ключови кадъра, на който е изобразено средното положение на движещия се обект. Например, ако се изобразява топка хвърлена вертикално на 10 метра, breakdown кадърът показва топката на височина 5 метра от мястото на хвърляне, а ключовите кадри на съответно на 0 и 10 метра.

Breakpoints

“Breakpoints” са предварително зададени диапазони в размерите на екрана, като при промяна на техните параметри, ще се изискат и конкретни промени в създаденото оформление.

Brief

Дизайн бриф е основен документ съпровождащ един дизайн проект. Създава се в съотвествие с изискванията на клиента (възложителя) с цел да се опишат резултатите и обхвата на проекта, включително всички продукти или дейности, график за изпълнение, бюджет и т.н. Брифът също така служи за оценка на ефективността на дизайна след завършването му.

Brightness/Contrast

Корекции, които могат да бъдат приложени към изображение, които влияят на цялостния тон чрез увеличаване или намаляване на светлините (яркост) или увеличаване или намаляване на общия диапазон на тонална стойност (контраст).

Browser/ Web Browser

Софтуерна програма, която спомага достъпа, изтеглянето и визуализирането на информация от интернет, която може да е под формата на текст, изображения и/или видео. Браузерът намира търсената информация посредством така наречения URL (uniform resource locator), въведен от ползвателя, след което превежда информацията от търсената уеб страница от HTML (the main markup language for web pages) на разбираем за човешкия мозък език.
Добави термин

Речник на дизайн термините

Този речник на дизайн термините (glossary) e създаден от екипа на БДГ и от доброволците, за да улесни 1) професионалните дизайнери и 2) клиентите, които работят с дизайнери. Речникът не претендира за изчерпателност, но е базиран на механизъм с гласуване, който дава възможност всеки да добави по-добра дефиниция за дадена дума и тя да бъде изведена от потребителите като "основна" ако е по-ясно и акуратно написана. Т.е. - речникът е динамичен и цялата дизайн общност го администрира.
Отдели 3 минути и въведи твой дизайн термин!
За другите проекти на БДГ - виж тук.

Видео