Речник на дизайн термините *бета версия
Търси по буква
Търси по категория
Търси по ключова дума
Всички термини въведени от Liana Zafeiri
Checkboxes
Позволяват на потребителите да „маркират“ или „махнат отметка“ от поле на екрана. Всеки елемент работи индивидуално, но потребителят обикновено може да чекира повече от един елемент. Обикновено може да видите „checkbox” във формуляр за кандидатстване или анкета.
Chunking (Grouping)
Групирането се използва от дизайнерите за разделяне на големи части от информация, изображения или текст на по-малки части, което ги прави по-лесни за разбиране. Когато елементи или информация са „разделени“ в един и същ „регион“ на уеб страница или приложение, се смята, че те са свързани.
Clickstream
Представлява пътя на кликания в уебсайт, приложение и т.н., осъществен от потребителя, при дадена му конкретна задача, така че да постигне целта й.
Color Palette In Ui
Цветовата палитра е малка комбинация от цветове, използвана за изграждане на нов дизайн. Дизайнерът на потребителския интерфейс ще ги използва, за да представи визуално марката, да бъде визуално приятна и да предаде нужната информацията. Например червеното може да се използва за предупреждения или грешки, а зеленото може да се използва за успех.
Comment Boxes
Често срещан елемент на повечето интерфейси в наши дни. Те се използват за визуализиране на коментари и обратна връзка от потребители в хронологичен или популярен ред.
Comp
Груба версия на дизайн, която често се създава като скица с молив, но може да бъде и дигитална рисунка. Съкратено от „изчерпателно оформление“.
Containers
Контейнерът е част от потребителския интерфейс. Предназначен е да съдържа елементи от страница и да е с определена ширина въз основа на размера на екрана на потребителя. Контейнерите са проектирани така, че респонсивно да регулират максималната си ширина въз основа на размера на екрана, на който се показват.
Conversion Rate
Измерва процента на потребителите, които извършват желано действие.
Да кажем, че създаваме сайт за електронна търговия и желаното действие е успешна покупка. Процентът на реализация (Conversion Rate) ще ни каже колко от посетилите на уебсайта са закупили успешно артикул.
Copyright
Авторското право в общ смисъл е правото на автора върху произведението му, като то бива третирано в неимуществен и имуществен аспект. Първият осигурява признание на автора, а вторият - извличане на материални облаги. Правото на авторa дава защита на създателя на материала, за да се предотврати използването без изрично разрешение или потвърждение нa създателя.
Creep
Отнася се до преместването или изместването, което се случва с полетата в документа, когато страниците се сгъват по време на процеса на довършване на брошура. Степента на изместването ще варира в зависимост от дебелината на използваната хартия и броя на страниците в брошурата.
Customer Experience Cx
Цялото пътуване от идеята за покупка на конкретен продукт, през проучването на различните марки, видове, цени, дизайни и т.н., до реализирането й е това, което наричаме Customer Experience или CX. Отнася се за всички различни взаимодействия, които потребителят има с дадена марка чрез нейните различни канали и продукти, и как потребителят се чувства към тях.
Debossing
Практиката, при която се използват метални пластини на печатарска преса за създаване на размерен релеф чрез щамповане на областта, като повдига повърхнината, като прави отстъп на повърхнината.
Descenders
В типографията буквите се изписват върху основна линия. “Descender” е частта от буквата, която се простира под основната линия на шрифта. В латинската азбука тези букви включват q, g, p, y и j. Някои шрифтове използват “descenders” и за изписването на цифри (обикновено това са 3, 4, 5, 7 и 9).
Design System
Това е универсален източник на „истина“ за дизайнерския екип — набор от дизайнерски решения, насоки, ограничения и най-добри практики, към които да се придържат, когато започват нов дизайнерски проект. Google (Material Design), IBM (Carbon Design), Apple (Human Interface Guidelines) имат свои собствени платформи за дизайн системи, до които хората имат достъп и могат да използват.
Design Thinking
Дизайн мисленето е 5-етапен метод за творческо решаване на проблеми. 5-те етапа са:
Съпричастност: Разберете предизвикателството
Дефиниране: Дефиниране на проблема
Идея: Обмислете потенциални решения
Прототип: Изградете вашите решения
Тест: Тествайте вашите решения
Diary Study
Този метод на качествено изследване се използва за събиране на информация за потребителите във времето. Участниците са помолени да пишат за ежедневието си в дневник за определен период от време.
Döner Menu Icon
Иконката „döner“ се състои от три реда, подредени един върху друг, но всеки по-долен ред е намаляващ по дължина. Горната линия е най-дългата, средната линия е по-къса, а под нея третата линия е най-къса. Би било за предпочитане да се използва заедно с опциите „сортиране по“, но в съвременните приложения е много често срещано в комбинация с глобални филтри.
Dropdown (Dropdown List)
Падащите списъци са подобни на радио бутоните, но спестяват много място на екрана. Падащото действие се случва, когато потребителят избере елемент от списък и менюто пада, за да разкрие повече информация. Тези списъци може да изискват инструкция, като „щракнете тук“, за да помогнат на потребителите да навигират в пространството.
Dropdown Button
Това е типът бутон, използван при падащите менюта, върху който може да се кликне, за да разкрие списък от елементи.
Ear
Малка черта, простиращ се от горната дясна страна на малка буква „g“ или малка буква „r“.