Речник на дизайн термините *бета версия
Търси по буква
Търси по категория
Търси по ключова дума
Най-нови термини в речника
Checkboxes
Позволяват на потребителите да „маркират“ или „махнат отметка“ от поле на екрана. Всеки елемент работи индивидуално, но потребителят обикновено може да чекира повече от един елемент. Обикновено може да видите „checkbox” във формуляр за кандидатстване или анкета.
Carousel User Interface
Част от интерфейс, който показва информацията чрез набор от елементи, които можем да плъзгаме или по някакъв начин да преместваме, като по този начин сменяме изгледа. Може да бъде слайдшоу от изображения, текстове, видеоклипове или комбинация от всички тях.
Card
Картите са компонент на потребителския интерфейс, включващ съдържание и действия касаещи една обща тема. С квадратна или правоъгълна форма, те имат вид на визитна картичка и могат да включват бутони, текст и изображения. Целта зад това е да се избегнат дълги текстове и да се изобрази повече сканируемо съдържание. Въпреки че потребителите може да не са запознати с концепцията на картата от гледна точка на дизайна, те веднага знаят как да ги използват, тъй като те са идентични с физическите карти.
Kарта
Картите са компонент на потребителския интерфейс, включващ съдържание и действия касаещи една обща тема. С квадратна или правоъгълна форма, те имат вид на визитна картичка и могат да включват бутони, текст и изображения. Целта зад това е да се избегнат дълги текстове и да се изобрази повече сканируемо съдържание. Въпреки че потребителите може да не са запознати с концепцията на картата от гледна точка на дизайна, те веднага знаят как да ги използват, тъй като те са идентични с физическите карти.
Breakpoints
“Breakpoints” са предварително зададени диапазони в размерите на екрана, като при промяна на техните параметри, ще се изискат и конкретни промени в създаденото оформление.
Bento Menu
Наречено на японски тип кутия за обяд, чиято опакова подрежда ястията в спретнати секции, менюто „Βento“ прилича на решетка “grid”. Предоставя преглед на множество елементи наведнъж. Често се използва за отваряне на меню с различни приложения, решения или функции в рамките на един и същи продукт, като може бързо да се превключва между тях. Тази икона се намира в горния десен ъгъл на GOOGLE.
Ascenders
В типографията “ascender” е частта от малката буква, която се простира над средната линия на шрифта. Тоест частта от малката буква, която е по-висока от x-височината на шрифта. В латинската азбука тези букви включват b, d, f, h, i, j, k, l и t.
Animation Design
Част от графичния дизайн. ”Animation Design ”описва използването на движещи се дигитални изображения в дизайна. Mоже да се определи като изкуство за създаване на специални ефекти и други дизайни за различни форми на медии, включително видео игри, филми, социални медии. Повечето дизайнери на анимация избират специалност, върху която да се съсредоточат, като създаване на анимирани телевизионни предавания, игри, създаване на компютърно генерирани изображения или създаване на специални ефекти.
User Flow
Потребителският поток описва планираната поредица от стъпки, които потребителят трябва да предприеме, за да постигне цел за даден продукт. Те често включват име, стъпки и описание на това, което се случва по време на всяка стъпка.
Потребителски Поток
Потребителският поток описва планираната поредица от стъпки, които потребителят трябва да предприеме, за да постигне цел за даден продукт. Те често включват име, стъпки и описание на това, което се случва по време на всяка стъпка.
User-Centered Design
Както подсказва терминът, дизайнът, ориентиран към потребителя, или UCD, е итеративна рамка за проектиране, в която потребителите и техните нужди винаги са в центъра на всяко решение.
Дизайн, Ориентиран Към Потребителя
Както подсказва терминът, дизайнът, ориентиран към потребителя, или UCD, е итеративна рамка за проектиране, в която потребителите и техните нужди винаги са в центъра на всяко решение.
Usability Testing
Тестването на ползваемостта е изследователски метод, който позволява да се оцени колко лесен е даден продукт за използване, като се тества върху група представителни потребители.
Тестване На Ползваемостта
Тестването на ползваемостта е изследователски метод, който позволява да се оцени колко лесен е даден продукт за използване, като се тества върху група представителни потребители.
Unit Testing
Процесът на тестване на части от приложение, за да се гарантира, че работят правилно. Може да се направи ръчно или може да бъде автоматизиран процес.
Ui Pattern
Моделите на потребителския интерфейс са решения за многократна употреба на често срещани проблеми с използваемостта в продукти или в мрежата, изразени като колекция от елементи на потребителския интерфейс.
Ui Модел
Моделите на потребителския интерфейс са решения за многократна употреба на често срещани проблеми с използваемостта в продукти или в мрежата, изразени като колекция от елементи на потребителския интерфейс.
Ui Element
Елементите на потребителския интерфейс (UI) са всички различни части, намиращи се в интерфейса, от които се нуждае потребителя, за да задейства конкретни действия или да оперира с приложение или уебсайт.
Ui Елемент
Елементите на потребителския интерфейс (UI) са всички различни части, намиращи се в интерфейса, от които се нуждае потребителя, за да задейства конкретни действия или да оперира с приложение или уебсайт.
Task Analysis
Анализът на задачите е процес на изброяване на задачи или стъпки, които потребителят предприема, за да изпълни дадена цел от негова гледна точка. Обикновено се прави по време на ранните етапи от разработването на продукта, за да помогне да се идентифицират и съобщят проблемите в потребителското изживяване.