Речник на дизайн термините *бета версия

Речник на дизайн термините *бета версия

Търси по буква

Търси по категория

Търси по ключова дума

Най-нови термини в речника

Мобилна Мрежа

Мобилната мрежа се отнася до използването на интернет чрез преносими мобилни устройства. Все по-често смартфони и други устройства с безжични структури за достъп до данни имат достъп до същия „пълен“ интернет, традиционно достъпен от настолни или преносими компютри.

Microcopy

Микрокопието е навсякъде в интерфейсите. Това са малките парчета текст, които се виждат в приложенията или уебсайтовете, които помагат да се навигира в тях. Например: етикети върху бутони, съобщения за грешки, текст в полетата за въвеждане.

Микрокопие

Микрокопието е навсякъде в интерфейсите. Това са малките парчета текст, които се виждат в приложенията или уебсайтовете, които помагат да се навигира в тях. Например: етикети върху бутони, съобщения за грешки, текст в полетата за въвеждане.

Mental Model

Мисловният модел представя това, което потребителят вярва, че е вярно за функционалността на продукта. Колкото повече този модел съответства на функционалността на продукта, толкова по-лесно ще бъде за него да го използва.

Ментален Модел

Мисловният модел представя това, което потребителят вярва, че е вярно за функционалността на продукта. Колкото повече този модел съответства на функционалността на продукта, толкова по-лесно ще бъде за него да го използва.

Material Design

Material Design е език за дизайн, разработен от Google, използван в устройства с операционна система Android.

Ключови Показатели За Ефективност Кпе

KPI, или ключови показатели за ефективност, са измерими стойности, които помагат да се разбере и проследи колко добре се справя даден продукт.

Key Performance Indicators Kpi

KPI, или ключови показатели за ефективност, са измерими стойности, които помагат да се разбере и проследи колко добре се справя даден продукт.

Iteration

Не е необичайно продуктът да бъде „нарязан“ на по-малки парчета, докато се разработва или проектира. Итеративното развитие е точно това: практиката за разбиване на развитието на малки части. Периодът от време, който възлагаме за работа по всяка част, се нарича итерация. Обикновено те ще продължат някъде между 1-4 седмици.

Итерция

Не е необичайно продуктът да бъде нарязан на по-малки парчета, докато се разработва или проектира. Итеративното развитие е точно това: практиката за разбиване на развитието на малки части. Периодът от време, който възлагаме за работа по всяка част, се нарича итерация. Обикновено те ще продължат някъде между 1-4 седмици.

Law Of Closure

Принцип на Гещалт, който гласи, че човек предпочита цялостни форми, така че автоматично запълва празнините между елементите, за да възприеме пълно изображение. Така първо може да види цялото.

Law Of Common Region

Гещалт принцип, при който елементи се групират в отделна обособена група. Включват се свързани обекти в една и съща затворена група, за да се покаже, че стоят отделно от други.

Human-Computer Interaction

Това е област на изследване, която се фокусира върху оптимизирането на взаимодействието на потребителите и компютрите чрез проектиране на интерактивни компютърни интерфейси, които задоволяват нуждите на потребителите. В основата лежи откриването както на физическите, така и на емоционалните аспекти на това как хората взаимодействат с компютрите. Използвайки итеративни дизайнерски практики, експертите по HCI подобряват функционалността на компютърните интерфейси. HCI се фокусира върху три основни компонента: потребител, интерфейс на компютъра и как работят заедно.

Heat Map

Топлинната карта е графично представяне на областите на даден продукт, които получават най-голямо внимание от страна на потребителя. Те използват цветови спектър от топло към студено, за да покажат къде точно най-често или най-рядко „ходят“ потребителите.

Топлинна Карта

Топлинната карта е графично представяне на областите на даден продукт, които получават най-голямо внимание от страна на потребителя. Те използват цветови спектър от топло към студено, за да покажат къде точно най-често или най-рядко „ходят“ потребителите.

Flow Chart

Блок-схемите илюстрират стъпките, които потребителят може да предприеме, за да изпълни задача, свързана с даден продукт. При дизайна на потребителското изживяване (UX) дизайнерите използват блок-схеми главно, за да начертаят как потребителите се движат през интерфейс, като например приложение, за да постигнат целите си (напр. да купуват дрехи онлайн). Те описват връзките между страници/екрани и показват всички интерактивни възможности – началните точки, необходимите действия, моментите на вземане на решение и крайните точки – докато потребителите срещат и използват интерфейси. Те също имат за цел да отчитат различните фактори, които влияят на взаимодействията на потребителите (напр. натоварена среда).

Блок-Схема

Блок-схемите илюстрират стъпките, които потребителят може да предприеме, за да изпълни задача, свързана с даден продукт. При дизайна на потребителското изживяване (UX) дизайнерите използват блок-схеми главно, за да начертаят как потребителите се движат през интерфейс, като например приложение, за да постигнат целите си (напр. да купуват дрехи онлайн). Те описват връзките между страници/екрани и показват всички интерактивни възможности – началните точки, необходимите действия, моментите на вземане на решение и крайните точки – докато потребителите срещат и използват интерфейси. Те също имат за цел да отчитат различните фактори, които влияят на взаимодействията на потребителите (напр. натоварена среда).

Eye Tracking Approach

За да настроим и измерим нашите UX усилия, ще искаме да разберем какво правят потребителите с нашите продукти. Подходът ни позволява да измерваме активността на движение на очите на потребителите със специализирани инструменти, показвайки ни на къде гледат потребителите и в какъв ред.

Подход „Проследяване На Очите“

За да настроим и измерим нашите UX усилия, ще искаме да разберем какво правят потребителите с нашите продукти. Подходът ни позволява да измерваме активността на движение на очите на потребителите със специализирани инструменти, показвайки ни на къде гледат потребителите и в какъв ред.

End User

При разработването на продукти крайният потребител е лице, което използва или възнамерява да използва в крайна сметка дадения продукт.
Добави термин

Речник на дизайн термините

Този речник на дизайн термините (glossary) e създаден от екипа на БДГ и от доброволците, за да улесни 1) професионалните дизайнери и 2) клиентите, които работят с дизайнери. Речникът не претендира за изчерпателност, но е базиран на механизъм с гласуване, който дава възможност всеки да добави по-добра дефиниция за дадена дума и тя да бъде изведена от потребителите като "основна" ако е по-ясно и акуратно написана. Т.е. - речникът е динамичен и цялата дизайн общност го администрира.
Отдели 3 минути и въведи твой дизайн термин!
За другите проекти на БДГ - виж тук.

Видео