Речник на дизайн термините *бета версия
Търси по буква
Търси по категория
Търси по ключова дума
Най-нови термини в речника
Анализ На Задачите
Анализът на задачите е процес на изброяване на задачи или стъпки, които потребителят предприема, за да изпълни дадена цел от негова гледна точка. Обикновено се прави по време на ранните етапи от разработването на продукта, за да помогне да се идентифицират и съобщят проблемите в потребителското изживяване.
Sprints
При гъвкавото разработване на софтуер това са определени периоди от време, определени за изпълнение на определени задачи „спринтове“. Продължителността им може да варира, но обикновено е около 1-3 седмици.
Спринтове
При гъвкавото разработване на софтуер това са определени периоди от време, определени за изпълнение на определени задачи „спринтове“. Продължителността им може да варира, но обикновено е около 1-3 седмици.
Спринтове
При гъвкавото разработване на софтуер това са определени периоди от време, определени за изпълнение на определени задачи „спринтове“. Продължителността им може да варира, но обикновено е около 1-3 седмици.
Software
Това са програмите и друга оперативна информация, използвана от компютър.
Софтуер
Това са програмите и друга оперативна информация, използвана от компютър.
Sketching
Скицирането е бързо рисуване със свободна ръка, предназначено да помогне дизайнерът да обмисля и записва идеи. Скиците всъщност не са полирани или завършени продукти – това е по-скоро визуално водене на бележки.
Скициране
Скицирането е бързо рисуване със свободна ръка, предназначено да помогне дизайнерът да обмисля и записва идеи. Скиците всъщност не са полирани или завършени продукти – това е по-скоро визуално водене на бележки.
Saas Software As A Service
Софтуерът като услуга или SaaS е модел за разпространение на софтуер, при който софтуерът се лицензира на абонаментна основа и се хоства на външни сървъри. Абонираните потребители имат достъп до него чрез мрежата
Refactoring
Рефакторингът е процесът на почистване и подреждане на кода, без да се засяга функционалността, като по същество се повишава качеството му. Това не се прави наведнъж, а по-скоро на малки, постепенни стъпки.
Рефакторинг
Рефакторингът е процесът на почистване и подреждане на кода, без да се засяга функционалността, като по същество се повишава качеството му. Това не се прави наведнъж, а по-скоро на малки, постепенни стъпки.
Pull Request
Заявките за изтегляне позволяват на разработчиците да споделят промените, които са направили в кода, с други участници в общи платформи за споделяне.
Prototype
Прототипът е предварителен модел на крайния продукт, използван за тестване. Често се създават прототипи с различна вярност по време на процеса на разработване на продукта.
Прототип
Прототипът е предварителен модел на крайния продукт, използван за тестване. Често се създават прототипи с различна вярност по време на процеса на разработване на продукта.
User Persona
Персоната е представяне на целевия потребител. Те не са непременно реално лице, но са изградени с помощта на реална информация и данни, базирани на реални потребители.
Персона
Персоната е представяне на целевия потребител. Те не са непременно реално лице, но са изградени с помощта на реална информация и данни, базирани на реални потребители.
Pairing Programming
Разработка на двойки или програмиране на двойки е практиката да се работи върху код по двама. Двама разработчици се редуват да пишат и преработват кода.
Pairing Development
Разработка на двойки или програмиране на двойки е практиката да се работи върху код по двама. Двама разработчици се редуват да пишат и преработват кода.
Minimal Viable Product Mvp
MVP, или минимално жизнеспособен продукт, се отнася до основния набор от функции, с които може да бъде пуснат продукт, за да започне работа.
Продуктите често се лансират като MVP, за да бъдат пуснати бързо и да съберат ценна обратна връзка от потребителите.
Mobile Web
Мобилната мрежа се отнася до използването на интернет чрез преносими мобилни устройства. Все по-често смартфони и други устройства с безжични структури за достъп до данни имат достъп до същия „пълен“ интернет, традиционно достъпен от настолни или преносими компютри.