Речник на дизайн термините *бета версия
Търси по буква
Търси по категория
Търси по ключова дума
Най-нови термини в речника
Краен Потребител
При разработването на продукти крайният потребител е лице, което използва или възнамерява да използва в крайна сметка дадения продукт.
Empathy Map
Картите на емпатията са инструменти, които ни помагат да визуализираме поведението, нагласите и чувствата на потребителите. Те са разделени на 4 равни квадранта, съдържащи информация за това, което потребителят казва, мисли, прави и чувства. В центъра поставяме нашата потребителска личност. Попълваме всеки квадрант с информация, която сме събрали чрез потребителско проучване.
Карта На Емпатията
Картите на емпатията са инструменти, които ни помагат да визуализираме поведението, нагласите и чувствата на потребителите. Те са разделени на 4 равни квадранта, съдържащи информация за това, което потребителят казва, мисли, прави и чувства. В центъра поставяме нашата потребителска личност. Попълваме всеки квадрант с информация, която сме събрали чрез потребителско проучване.
Diary Study
Този метод на качествено изследване се използва за събиране на информация за потребителите във времето. Участниците са помолени да пишат за ежедневието си в дневник за определен период от време.
Изследване Чрез Дневник
Този метод на качествено изследване се използва за събиране на информация за потребителите във времето. Участниците са помолени да пишат за ежедневието си в дневник за определен период от време.
Design Thinking
Дизайн мисленето е 5-етапен метод за творческо решаване на проблеми. 5-те етапа са:
Съпричастност: Разберете предизвикателството
Дефиниране: Дефиниране на проблема
Идея: Обмислете потенциални решения
Прототип: Изградете вашите решения
Тест: Тествайте вашите решения
Дизайн Мислене
Дизайн мисленето е 5-етапен метод за творческо решаване на проблеми. 5-те етапа са:
Емпатия: Разберете предизвикателството
Дефиниране: Дефиниране на проблема
Идея: Обмислете потенциални решения
Прототип: Изградете вашите решения
Тест: Тествайте вашите решения
Customer Experience Cx
Цялото пътуване от идеята за покупка на конкретен продукт, през проучването на различните марки, видове, цени, дизайни и т.н., до реализирането й е това, което наричаме Customer Experience или CX. Отнася се за всички различни взаимодействия, които потребителят има с дадена марка чрез нейните различни канали и продукти, и как потребителят се чувства към тях.
Conversion Rate
Измерва процента на потребителите, които извършват желано действие.
Да кажем, че създаваме сайт за електронна търговия и желаното действие е успешна покупка. Процентът на реализация (Conversion Rate) ще ни каже колко от посетилите на уебсайта са закупили успешно артикул.
Коефициент На Реализация
Измерва процента на потребителите, които извършват желано действие.
Clickstream
Представлява пътя на кликания в уебсайт, приложение и т.н., осъществен от потребителя, при дадена му конкретна задача, така че да постигне целта й.
Backlog
Това е списък със задачи за изпълнение. Списъкът е с приоритети и в идеалния случай задачите ще трябва бъдат изпълнени в посочения ред
Front-End Developer
Front-End разработчикът създава уебсайтове и приложения, използвайки уеб езици като HTML, CSS и JavaScript, които позволяват на потребителите да имат достъп и да взаимодействат със сайта или приложението.
Back-End Developer
Back-end разработчиците са експертите, които изграждат и поддържат механизмите, които обработват данни и извършват действия на уебсайтове. Те участват в съхранението на данни, сигурността и други функции от страна на сървъра, които не можете да видите.
Avatar
Аватарите представляват икони или фигури, които са репрезент на определен потребител в онлайн пространството и/или във видеоигра.
Аватар
Аватарите представляват икони или фигури, които са репрезент на определен потребител в онлайн пространството и/или във видеоигра.
Analytics
Анализът измерва човешкото поведение на даден уеб сайт. Така дизайнерът разбира и интерпретира по-добре моделите на поведение при продуктите, които използва потребителя.
Анализ
Анализът измерва човешкото поведение на даден уеб сайт. Така дизайнерът разбира и интерпретира по-добре моделите на поведение при продуктите, които използва потребителя.
Agile Approach
Постепенен подход към разработката на софтуер. Вместо да изгради целия продукт наведнъж, "Agile approach" го разделя на двуседмични цикли, по-малки части от потребителска функционалност, които наричаме „итерации“.
Affordance In Design
“Affordances” - това са "улики", които ни показват какво може да прави даден елемент.
В потребителските интерфейси те ясно съобщават на потребителите какво може и какво не може да се прави на екрана.