Речник на дизайн термините *бета версия
Търси по буква
Търси по категория
Търси по ключова дума
Най-нови термини в речника
Moodboard
Това е визуален инструмент, който показва нашите концепции и визуални идеи . То е добре обмислено и планирано подреждане на изображения, материали, части от текст и т.н.,в композиция, което има за цел да предизвика или представи определен стил, идея, усещане или концепция.
Табло На Настроенията
Това е визуален инструмент, който показва нашите концепции и визуални идеи . То е добре обмислено и планирано подреждане на изображения, материали, части от текст и т.н.,в композиция, което има за цел да предизвика или представи определен стил, идея, усещане или концепция.
Photo-Gloss
Фото-гланц, гланцова хартия за фотографски печат, осигурява максимален гланцов вид и най-висока точност на разделителната способност на отпечатаните изображения.
Гланц За Снимка
Фото-гланц, гланцова хартия за фотографски печат, осигурява максимален гланцов вид и най-висока точност на разделителната способност на отпечатаните изображения.
Glossy Paper / Glossy Finish
Гланцовата хартия се отнася до всяка хартия с покритие, предназначена да представя ултрагладък до лъскав външен вид. Приложенията включват брошури, реклами, флаери, един лист, фотографски печат и други документи за презентация.
Има огромно разнообразие от гланцова хартия, но по същество тя се разделя на две категории: фотогланц (огледален блясък) и мек блясък (блясък на страници в списание).
Въпреки че всички гланцови хартии са предназначени да подобрят интензитета на цвета и точността на разделителната способност на печата, някои типове се поддават добре на специфични приложения в зависимост от ефекта на представянето на всеки тип гланцово покритие, включително мек гланц, гланц и гланц на снимки.
Гланцирана Хартия / Гланцирано Покритие
ланцовата хартия се отнася до всяка хартия с покритие, предназначена да представя ултрагладък до лъскав външен вид. Приложенията включват брошури, реклами, флаери, един лист, фотографски печат и други документи за презентация.
Има огромно разнообразие от гланцова хартия, но по същество тя се разделя на две категории: фотогланц (огледален блясък) и мек блясък (блясък на страници в списание).
Въпреки че всички гланцови хартии са предназначени да подобрят интензитета на цвета и точността на разделителната способност на печата, някои типове се поддават добре на специфични приложения в зависимост от ефекта на представянето на всеки тип гланцово покритие, включително мек гланц, гланц и гланц на снимки.
Matte Paper / Matte Finish
1. Матовата хартия е обикновена хартия, която е покрита с тънък слой мастиленоструйно покритие. Това покритие означава, че всяка капка мастило, която идва от мастиленоструйния принтер, се приема правилно, което осигурява изключително професионално покритие.
2. Матовата хартия има полу-гланцово покритие, даващо висококачествено принтиране, но липсват живите ефекти на гланца. Тя не произвежда отблясъци и е устойчива на размазване и отпечатъци, оставени от пръсти.
Матирана Хартия / Матово Покритие
1. Матовата хартия е обикновена хартия, която е покрита с тънък слой мастиленоструйно покритие. Това покритие означава, че всяка капка мастило, която идва от мастиленоструйния принтер, се приема правилно, което осигурява изключително професионално покритие.
2. Матовата хартия има полу-гланцово покритие, даващо висококачествено принтиране, но липсват живите ефекти на гланца. Тя не произвежда отблясъци и е устойчива на размазване и отпечатъци, оставени от пръсти.
Матирана Хартия
1. Матовата хартия е обикновена хартия, която е покрита с тънък слой мастиленоструйно покритие. Това покритие означава, че всяка капка мастило, която идва от мастиленоструйния принтер, се приема правилно, което осигурява изключително професионално покритие.
2. Матовата хартия има полу-гланцово покритие, даващо висококачествено принтиране, но липсват живите ефекти на гланца. Тя не произвежда отблясъци и е устойчива на размазване и отпечатъци, оставени от пръсти.
Релефен Лак
UV покритието е отличен начин да направите вашите печатни материали изпъкнали. То осигурява брилянтен външен блясък. Покритието осигурява дебел слой защита за дълготрайна издръжливост, което ви дава най-голям ефект.
UV покритието е бистра смес, която се нанася върху мокра хартия, след което незабавно се изсушава от ултравиолетова светлина (UV е съкратено от ултравиолет). Няколко вида съединения се използват за покритие на хартия. Химикалите включват полиетилен, калциев карбонат и каолинит. Тези съединения се рафинират и се смесват с вискозификатори, които им помагат да се придържат към хартията. За нанасяне на покритието след печат се използва UV машина за покритие.
Uv
UV покритието е отличен начин да направите вашите печатни материали изпъкнали. То осигурява брилянтен външен блясък. Покритието осигурява дебел слой защита за дълготрайна издръжливост, което ви дава най-голям ефект.
UV покритието е бистра смес, която се нанася върху мокра хартия, след което незабавно се изсушава от ултравиолетова светлина (UV е съкратено от ултравиолет). Няколко вида съединения се използват за покритие на хартия. Химикалите включват полиетилен, калциев карбонат и каолинит. Тези съединения се рафинират и се смесват с вискозификатори, които им помагат да се придържат към хартията. За нанасяне на покритието след печат се използва UV машина за покритие.
User Interface (Ui) Design
Потребителският интерфейс е графичното оформление на приложение. Състои се от бутоните, върху които потребителите натискат, текста, който четат, изображенията, плъзгачите, полетата за въвеждане на текст и всички останали елементи, с които потребителят взаимодейства.
Потребителски Интерфейс (Визуален) Дизайн
Потребителският интерфейс е графичното оформление на приложение. Състои се от бутоните, върху които потребителите натискат, текста, който четат, изображенията, плъзгачите, полетата за въвеждане на текст и всички останали елементи, с които потребителят взаимодейства.
Brand Guidelines
Насоките за марката са ясно дефинирани правила и стандарти, които съобщават как вашата марка трябва да бъде представена в света. Те помагат на бизнеса да гарантира последователност и да демонстрира какво представлява компанията и какво прави. Мислете за това като за „наръчник с правила“, който централизира цялостния облик и усещане на идентичността на вашата марка.
Какво трябва да включват насоките за марката?
1. Информация за историята, мисията, ценностите и визията на вашата марка
2. Указания за използване на логото, включително цветова палитра, файлов формат(и), минимални и максимални размери, контексти, разстояние и разрешения за използване, например къде трябва и не трябва да се показва
3. Цветова палитра, включваща RGB и CMYK кодове
4. Шрифтове и размери на текста (както печатни, така и цифрови)
5. Тон на гласа и граматически правила
6. Дизайнерски елементи и видове изображения, икони и фотография, които да се използват
7. Дизайн на визитки и бланки
Идентичност На Марката
Насоките за марката са ясно дефинирани правила и стандарти, които съобщават как вашата марка трябва да бъде представена в света. Те помагат на бизнеса да гарантира последователност и да демонстрира какво представлява компанията и какво прави. Мислете за това като за „наръчник с правила“, който централизира цялостния облик и усещане на идентичността на вашата марка.
Какво трябва да включват насоките за марката?
1. Информация за историята, мисията, ценностите и визията на вашата марка
2. Указания за използване на логото, включително цветова палитра, файлов формат(и), минимални и максимални размери, контексти, разстояние и разрешения за използване, например къде трябва и не трябва да се показва
3. Цветова палитра, включваща RGB и CMYK кодове
4. Шрифтове и размери на текста (както печатни, така и цифрови)
5. Тон на гласа и граматически правила
6. Дизайнерски елементи и видове изображения, икони и фотография, които да се използват
7. Дизайн на визитки и бланки
Brand Book
Брандбукът може да бъде описан като ръководство за потребителя на вашата марка . Това е ключов инструмент и позволява на всеки да знае в детайли как да използва имиджа на вашата марка във всяка среда, както онлайн , така и офлайн .
Брандбукът съдържа всички елементи, които изграждат вашата марка, от нейните основополагащи принципи ( мисия , визия , ценности ...) до визуалната й идентичност (лого, цветове, визуализация...). По този начин той служи като референтен документ за всичко, свързано с използването на вашата марка.
Брандбук
Брандбукът може да бъде описан като ръководство за потребителя на вашата марка . Това е ключов инструмент и позволява на всеки да знае в детайли как да използва имиджа на вашата марка във всяка среда, както онлайн , така и офлайн .
Брандбукът съдържа всички елементи, които изграждат вашата марка, от нейните основополагащи принципи ( мисия , визия , ценности ...) до визуалната й идентичност (лого, цветове, визуализация...). По този начин той служи като референтен документ за всичко, свързано с използването на вашата марка.
Scaling
Мащабът се отнася до относителния размер на елемент на дизайна в сравнение с друг елемент. Както пише дизайнерът Стивън Брадли, „един обект няма мащаб, докато не се види в сравнение с нещо друго“.
Мащабиране
Мащабът се отнася до относителния размер на елемент на дизайна в сравнение с друг елемент. Както пише дизайнерът Стивън Брадли, „един обект няма мащаб, докато не се види в сравнение с нещо друго“.
Doodle
Doodle е нефокусирана рисунка, направена, докато вниманието на човек е заето. Doodles са прости рисунки, които могат да имат конкретно представянезначение или може да са просто абстрактни форми.