Речник на дизайн термините *бета версия

Речник на дизайн термините *бета версия

Търси по буква

Търси по категория

Търси по ключова дума

Най-нови термини в речника

Accessibility In Design

Достъпността или достъпният дизайн е процес на проектиране, който позволява на хората с увреждания да взаимодействат с даден продукт. Това означава проектиране за хора, които страдат от различни състояния като: далтонизъм, слепота, глухота и хора с когнитивни увреждания, наред с други.

Достъпен Дизайн

Достъпността или достъпният дизайн е процес на проектиране, който позволява на хората с увреждания да взаимодействат с даден продукт. Това означава проектиране за хора, които страдат от различни състояния като: далтонизъм, слепота, глухота и хора с когнитивни увреждания, наред с други.

A/B Testing

Известно още като разделно тестване. A/B тестването е практиката на сравняване на две версии на уеб страница с една променлива онлайн, за да се определи коя се представя по-добре. Например, разделяне на потребителите между двa призива за действие (Call to Action) единият от които казва „Започнете сега“, а другият „Започнете безплатния си пробен период“, след което се измерва процента на регистрация при всеки от вариантите.

A/B Тестване

Известно още като разделно тестване. A/B тестването е практиката на сравняване на две версии на уеб страница с една променлива онлайн, за да се определи коя се представя по-добре. Например, разделяне на потребителите между двa призива за действие (Call to Action) единият от които казва „Започнете сега“, а другият „Започнете безплатния си пробен период“, след което се измерва процента на регистрация при всеки от вариантите.

Law Of Proximity

Човешкото око има склонността да групира по-близки елементи, отделяйки ги от тези, които са по-отдалечени. Така че, когато се групират отделни елементи в една област или група, то тя се разпознава като един цял обект.

Принцип На Сходството

Гещалт принцип, при който елементи се групират в отделна обособена група. Включват се свързани обекти в една и съща затворена група, за да се покаже, че стоят отделно от други.

Принцип На Затвореността

Принцип на Гещалт, който гласи, че човек предпочита цялостни форми, така че автоматично запълва празнините между елементите, за да възприеме пълно изображение. Така първо може да види цялото.

Gestalt Принципи (Gestalt Principles)

Гещалт принципите са принципи/закони на човешкото възприятие, които описват как хората групират подобни елементи, разпознават модели и опростяват сложни изображения при възприемането им.

Brand Recognition

Разпознаването на марката се отнася до способността на потребителите да разпознават и идентифицират конкретна марка. Обикновено се счита за успешно, когато потребителите могат да разпознаят марка, без изрично да бъде изложено нейното име, а само на визуални или слухови знаци като лога, опаковки или звук.

Разпознаване На Марката

Разпознаването на марката се отнася до способността на потребителите да разпознават и идентифицират конкретна марка. Обикновено се счита за успешно, когато потребителите могат да разпознаят марка, без изрично да бъде изложено нейното име, а само на визуални или слухови знаци като лога, опаковки или звук. 

Brand Recall

Определението за припомняне на марката е колко вероятно е хората да запомнят вашата марка, продукти и услуги.

Припомняне За Марката

Определението за припомняне на марката е колко вероятно е хората да запомнят вашата марка, продукти и услуги.

Brand Interaction

Взаимодействието с марката се отнася до физическите или дигиталните връзки, които клиентите правят с марката и нейните хора. Подобно е на ангажираността и може да се случи по всяко време. Клиентите взаимодействат с марка, когато отворят опаковката или натиснат върху линк към блог в бюлетин, когато влязат в магазин или говорят със служител на контактния център.

Взаимодействие С Марката

Взаимодействието с марката се отнася до физическите или дигиталните връзки, които клиентите правят с марката и нейните хора. Подобно е на ангажираността и може да се случи по всяко време. Клиентите взаимодействат с марка, когато отворят опаковката или натиснат върху линк към блог в бюлетин, когато влязат в магазин или говорят със служител на контактния център.

Brand Identity

Идентичността на марката е нещо повече от лого или продукт. Това е общото впечатление, което оставяме в потребителите, и разпознаваемите атрибути на марката, които я правят различими от конкурентите. Казано по-просто, идентичността на марката е нейната личност. Тя се основава на всяко преживяване и взаимодействие. Идентичността е определящата емоционална връзка между вас и вашите потребители. И тази връзка е ключова, когато се вземат решения за покупка.

Идентичност На Марката

Идентичността на марката е нещо повече от лого или продукт. Това е общото впечатление, което оставяме в потребителите, и разпознаваемите атрибути на марката, които я правят различими от конкурентите. Казано по-просто, идентичността на марката е нейната личност. Тя се основава на всяко преживяване и взаимодействие. Идентичността е определящата емоционална връзка между вас и вашите потребители. И тази връзка е ключова, когато се вземат решения за покупка.

Brand Guide

Мислете за ръководство на марката като за наръчник за това как да създадем и съобщим идентичността на марка на света. Също така често наричан насоки за марка, брандбук или ръководство за стил на марката, той обикновено включва инструкции за всичко - от типография и тон на гласа до цветови палитри и използване на лого.

Ръководство (За Стил) На Марката

Мислете за ръководство на марката като за наръчник за това как да създадем и съобщим идентичността на марка на света. Също така често наричан насоки за марка, брандбук или ръководство за стил на марката, той обикновено включва инструкции за всичко - от типография и тон на гласа до цветови палитри и използване на лого.

Brand Experience

Дефиницията за преживяване на марката е колективните отговори, които индивид или група имат към дадена марка. Това може да включва емоции, взаимодействия, усещания, мисли или всякакъв друг вид реакция. Изживяването с марката е трайното впечатление, което една компания създава в клиентите или широката публика и как марката влияе на техните чувства и поведение.

Преживяване На Марката

Дефиницията за преживяване на марката е колективните отговори, които индивид или група имат към дадена марка. Това може да включва емоции, взаимодействия, усещания, мисли или всякакъв друг вид реакция. Изживяването с марката е трайното впечатление, което една компания създава в клиентите или широката публика и как марката влияе на техните чувства и поведение.
Добави термин

Речник на дизайн термините

Този речник на дизайн термините (glossary) e създаден от екипа на БДГ и от доброволците, за да улесни 1) професионалните дизайнери и 2) клиентите, които работят с дизайнери. Речникът не претендира за изчерпателност, но е базиран на механизъм с гласуване, който дава възможност всеки да добави по-добра дефиниция за дадена дума и тя да бъде изведена от потребителите като "основна" ако е по-ясно и акуратно написана. Т.е. - речникът е динамичен и цялата дизайн общност го администрира.
Отдели 3 минути и въведи твой дизайн термин!
За другите проекти на БДГ - виж тук.

Видео